en hivetyrant går lätt in under.. Nosen, där den är som lägst, är ca 4.5 tum upp.. Bakpartiet ungefär det dubbla..
En annan sak.. ska man spela med reglerna helt RAW så måste man få sin bas att röra skimmerns hull eller bas för att man ska kunna slå på den.. Det är ganska svårt att få basen att nå upp till hullet på de flesta skimmers..
SydCon-FAQ?
Re: SydCon-FAQ?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Hur ska man avgöra vilka som får charga själva Valkyrian då? Och när ska de anses assaulta den, när deras fysiska modell slår i hullet på Valkyrian? Eller ska man dra en imaginär vertikal linje från hullets kant till basen på monstret? Vad händer om det är en modell som når upp till valkyrian en bit in på dess hull men inte längst ut, ska den få charga halvvägs in på hullet då? Och hur ska man kunna mäta det?
Det är alltså inte regler som fungerar, därför skriver vi nya regler.
Det är alltså inte regler som fungerar, därför skriver vi nya regler.
Jösses. Ok då, det är nog inte ett problem som uppstår speciellt ofta.Nefrums skrev:en hivetyrant går lätt in under.. Nosen, där den är som lägst, är ca 4.5 tum upp.. Bakpartiet ungefär det dubbla..
Det låter väl rätt så vettigt? Känns lite halvfånigt att man inte skulle kunna assaulta den för att man är för lång...Jocke Rapp skrev:Och när ska de anses assaulta den, när deras fysiska modell slår i hullet på Valkyrian?
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Man kan givetvis assaulta den ändå. Vad jag menade med att spelarna skulle lösa det var alltså att man t.ex proxar den chargande modellens position eller på något annat smart vis spelar enligt Wobbly model syndrome, dvs "modellen står egentligen under valkyrian".
Det vore för övrigt himla käckt om alla GWs FAQer och Swe-FAQn fanns på plats, utskrivna.