Count me in! Jag har väntat på ett guldläge att visa min mankini, så jag får la spela Dark Angels dåAsplund skrev:Du är redo för Stripp-40k hör jag!Hylander skrev:Är det ok om man gillar 40k rätt av i alla dess former?
Vilken sorts komp tycker ni är bäst?
Re: Vilken sorts komp tycker ni är bäst?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
-
jockelinde
- Kontakt:
Ett plagg per killpoint?Asplund skrev:Du är redo för Stripp-40k hör jag!Hylander skrev:Är det ok om man gillar 40k rätt av i alla dess former?
Kan börja med att jag har aldrig, och antagligen kommer aldrig, förstå tanken/koncepted/funktionen med komp.
Utav de varianter som används tror jag jag föredrar tröskelkomp, om jag förstått detta rätt. Att ha ett värde man ska ligga över som är lika för alla funkar rätt smärtfritt.
Jag är helt emot att komp används för att justera resultat däremot. Vann man så vann man, tycker den andra spelaren att man hade för hård lista, så får han väl åka hem och träna på att bygga hårdare listor, det är trots allt en tävling.
Utav de varianter som används tror jag jag föredrar tröskelkomp, om jag förstått detta rätt. Att ha ett värde man ska ligga över som är lika för alla funkar rätt smärtfritt.
Jag är helt emot att komp används för att justera resultat däremot. Vann man så vann man, tycker den andra spelaren att man hade för hård lista, så får han väl åka hem och träna på att bygga hårdare listor, det är trots allt en tävling.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Den här tråden, som dessutom har några månader på nacken, ska inte handla om att man inte behöver spela med komp. Vill du dra igång en sån diskussion för femtionde gången så starta en egen tråd för det.
Vi är inte alla gammelrävar i forumskretsarna, jag tolkade en aktiv poll som aktiv, röstade på ett alternativ och skrev min åsikt. Om något av detta är fel, må så vara, så får jag tänka på det i framtiden. Föreslår att polls som man inte får rösta och skriva i stängs, dock.Jocke Rapp skrev:Den här tråden, som dessutom har några månader på nacken, ska inte handla om att man inte behöver spela med komp. Vill du dra igång en sån diskussion för femtionde gången så starta en egen tråd för det.
Du har helt rätt, enligt mig i allafall, jag anser endast att du skrev din åsikt, och det bör man också få göra!NiklasW skrev:Vi är inte alla gammelrävar i forumskretsarna, jag tolkade en aktiv poll som aktiv, röstade på ett alternativ och skrev min åsikt. Om något av detta är fel, må så vara, så får jag tänka på det i framtiden. Föreslår att polls som man inte får rösta och skriva i stängs, dock.Jocke Rapp skrev:Den här tråden, som dessutom har några månader på nacken, ska inte handla om att man inte behöver spela med komp. Vill du dra igång en sån diskussion för femtionde gången så starta en egen tråd för det.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
alla modeller har sin charm!
Alla verkar ju vara rörande överens om att man ska få spela det man vill spela. Vilket naturligtvis är det enda rätta.
Men det här går ju att vända på åt bägge hållen. Vill man spela en tokhård lista i en kompad miljö kan man kanske inte vinna (man kan ändå ha roligt) men å andra sidan vill man spela med en ovanlig "snäll/dålig" lista kan man kanske inte vinna i en okompad miljö.
Men att vinna är ju inte allt, men alla är väl överens om att det är roligt att vinna?
Men det som spelet går ut på (enligt mig iaf) är ju att försöka få en lista att fungera så bra som möjligt. Man har ett antal tricks i sin låda som man tycker är festliga att kasta in när det passar. Om tricket nu är att listan klarar alla situationer medelbra eller om man måste slå knut på sig själv varje match för att en lista ska ha en chans spelar egentligen ingen roll. Och med det i åtanke tycker jag att det inte är kul att åka på en okompad turnering med en knasig lista som aldrig får tillfälle att utnyttja sina fördelar för att alla andra har gjort mycket hårdare listor. Men å andra sidan hade det ju rakt inte varit kul att åka på en kompad turnering och sweepa men ändå förlora för att motståndaren har så hög komp (inte för att det någosin har hänt mig).
Att man kan åka på olika turneringar och kunna spela olika hårda, ovanliga, snälla eller helt galna listor och ändå kunna ha roligt varje gång är ju perfekt.
"Allt är inte rätt men ingenting är fel som Svensken sa"
=P
Alla verkar ju vara rörande överens om att man ska få spela det man vill spela. Vilket naturligtvis är det enda rätta.
Men det här går ju att vända på åt bägge hållen. Vill man spela en tokhård lista i en kompad miljö kan man kanske inte vinna (man kan ändå ha roligt) men å andra sidan vill man spela med en ovanlig "snäll/dålig" lista kan man kanske inte vinna i en okompad miljö.
Men att vinna är ju inte allt, men alla är väl överens om att det är roligt att vinna?
Men det som spelet går ut på (enligt mig iaf) är ju att försöka få en lista att fungera så bra som möjligt. Man har ett antal tricks i sin låda som man tycker är festliga att kasta in när det passar. Om tricket nu är att listan klarar alla situationer medelbra eller om man måste slå knut på sig själv varje match för att en lista ska ha en chans spelar egentligen ingen roll. Och med det i åtanke tycker jag att det inte är kul att åka på en okompad turnering med en knasig lista som aldrig får tillfälle att utnyttja sina fördelar för att alla andra har gjort mycket hårdare listor. Men å andra sidan hade det ju rakt inte varit kul att åka på en kompad turnering och sweepa men ändå förlora för att motståndaren har så hög komp (inte för att det någosin har hänt mig).
Att man kan åka på olika turneringar och kunna spela olika hårda, ovanliga, snälla eller helt galna listor och ändå kunna ha roligt varje gång är ju perfekt.
"Allt är inte rätt men ingenting är fel som Svensken sa"
=P