Direforz cup 2011
Re: Direforz cup 2011
Sa jag fyra? Jag menar såklart fem! Full bil när vi ändå åker;
Mattias Moraeus, GoB, Orks
Ola Moraeus, GoB, Kniggits
Rasmus Detlofsson, Derp, Orks
Charlie Svensson, Derp
Petter Bengtsson, Blodänglar
Charlie Svensson, Derp
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!
Om man har kompskillnad säg 17, blir de 2 poäng i modifikation, eller dras de ner till 1?
Nu är första sidan uppdaterad med uppdrag.
Enjoy
Enjoy
The lord giveth. The lord taketh.
Join!Bulgrim skrev:Sa jag fyra? Jag menar såklart fem! Full bil när vi ändå åker;
Charlie Svensson, Derp
Fantastiskt festligt. Det här innebär ju att turneringen är full. Vi får se över terräng - och bordsituationen, för det vore ju kul om alla som kommer kan spela (förutom de 14 pers som det är planerat för)
Vi får se vad vi kan hosta fram
Helt rätt inställning! Det ska bli kul med lite organiserad plastkastningOlov skrev:Ja, självklart är det upp till digmickied skrev:Bör o börDet beror ju på vad arrangören vill att det ska vara för slags event.
Jag är mer av en slayer än en strater, så jag ser hellre att optningarna går mot listor med saker som dödar eller överlever än att det går mot listor med små enheter med bikes eller sly som boostar in på ett objektiv i sista rundan och avgör en hel match.
Jag testar o ser vad det får för effekt. Blir det skumt så får jag testa något annat en annan gångMin Orks uppskattar nog också det tänket
50/50 är ju ganska vanligt annars, men 40/60 kan säkert funka. Ska bli kul å se vad du kommer fram till!
Om det är någon mer som vill vara med i turneringen så finns det i detta nu endast en plats kvar.
Upplägget i övrigt är nu helt klart och all information finns på första sidan i denna tråd.
Passa på!
Upplägget i övrigt är nu helt klart och all information finns på första sidan i denna tråd.
Passa på!
Vi kör på de gamla hederliga avrundningsreglerna och det går bara att få hela poäng.Rashia skrev:Om man har kompskillnad säg 17, blir de 2 poäng i modifikation, eller dras de ner till 1?
I det fallet blir det alltså 2 poängs mod.
Är det någon av de som ska komma på turneringen som har tillgång till ett GW-bord i plast eller något annat bord som är lätt att frakta till Degerfors? Vi har missvis med terräng men bordsituationen är något oklar i detta nu.
I så fall är det nog inte så bra att i exemplet säga att resultatet justeras med 6,5 åt vardera hålletmickied skrev:Vi kör på de gamla hederliga avrundningsreglerna och det går bara att få hela poäng.Rashia skrev:Om man har kompskillnad säg 17, blir de 2 poäng i modifikation, eller dras de ner till 1?
Hahaha. Klåp...Olov skrev:I så fall är det nog inte så bra att i exemplet säga att resultatet justeras med 6,5 åt vardera hålletmickied skrev:Vi kör på de gamla hederliga avrundningsreglerna och det går bara att få hela poäng.Rashia skrev:Om man har kompskillnad säg 17, blir de 2 poäng i modifikation, eller dras de ner till 1?
I så fall får jag hålla mig till grunden. Vanliga hederliga avrundningsregler och halva poäng kan fås