Summer Fight 2011

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Serpent

Re: Summer Fight 2011

Inlägg av Serpent »

Om ni ska bygga fler bord, rekommenderar jag att klä dem med en matta. Fantasy-falangen i Ylva har gjort det med tolv av 30 Fantasybord, och det har verkligen gjort dem 400% snyggare!

Vet inte om det är GW:s Battle Mat, eller något bra märke, men attans vad snyggt och lättspelat det är! 8-)

Uppdragsdelen är riktad till Egge. Det är ju han som hittat på't. :roll:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

War_Cry

Inlägg av War_Cry »

Allt bra har nog sagts tidigare, så jag instämmer i hyllnings kören.
Halle luja, Halle luja, Halle lu-jaaaaa

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag tycker det är jättebra med vinst-lika-förlust eller rent av vinst och förlust som system.
Och som vanligt, variation förnöjer och förhöjer!

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Finns det tillgång till listor som folk spelade med?
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

the godfather

Inlägg av the godfather »

I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

egge

Inlägg av egge »

speedfreek skrev: Jag tänkte aldrig på det (och hoppas inte Egge gjorde det heller), men det kan ju bli alldeles sjukt spelförstörande att inte få gå framåt alls mot t.ex en IG-armé med tre vendettor som står tolv tum bort med cover...
Jag tänkte på det. Du fick gå inom 12" från enheter som scoutade eller infiltrerade eller hade andra konstiga regler för att komma närmre.

Jag tänkte mer på detta med uppdragen som alla visste om innan deadline till turneringen. Att komma till en turnering som satsar på mys och spel istället för hårt tävlingsklimat och klaga på uppdragen känns lite annorlunda. Jag läser det jättemycket som att folk vill ha hårda tävlingsuppdrag som är standardiserade vilket jag tycker förstör väldigt mycket när man spelar på en mindre tävlingsinriktad turnering.

Angående uppdrag ett så håller jag kvar att hålla sig borta 12" från motståndaren och inte ha sin bästa skytte enhet skjutande som ett billigt pris för en garanterad första runda. Att area terräng blockar LOS är antagligen för mycket på en del bord men jag tycker problemet att ha öppna bord (som majoriteten utav borden är på turneringar) är så extremt vanligt att det faktiskt är roligare med mycket LOS block istället. Det var dessutom på en minoritet utav uppdragen. På det ena uppdraget handlade det enbart att döda saker och på det andra handlade det om objektiv där du sätter ut 50% utav objektiven. Det var ingen slump att det var dessa två uppdrag där det fanns mer LOS block.

Folk kan säga vad de vill om uppdragen men de var genomtänkta och uppfyllde mer eller mindre samtliga mål som de hade. Undantaget är att folk tar uppdragen alldeles för seriöst på en mysturnering. Det är dock något jag kan räkna mer med nästa gång, inte till RydCon men om någon annan ber om att jag skalla skriva något uppdrag.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Fusk att läsa sina egna missions!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Ang uppdragen tycker jag bara det var 4th-skogarna som sabbade det på vissa bräden, samt att lika-uppdraget kan förfinas en hel del. Grundidén tycker jag dock är bra.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag har läst om uppdraget, men hittar inte något om att man får gå i närheten av saker som Scoutat. Om det hade stått med hade det inte varit något som helst problem med uppdraget. Då vet man att man får gå först, och eventuella scoutande självmordspiloter får smaka stryket. Good deal.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

egge

Inlägg av egge »

Serpent skrev:Jag har läst om uppdraget, men hittar inte något om att man får gå i närheten av saker som Scoutat. Om det hade stått med hade det inte varit något som helst problem med uppdraget. Då vet man att man får gå först, och eventuella scoutande självmordspiloter får smaka stryket. Good deal.
På turneringen fanns den uppdaterade versionen.

Det var något jag inte räknade med dock. Har totalt missat det nu när jag tänker på det. Om jag lägger upp uppdragen och sedan fixar till småsaker i texten måste jag antagligen varit noggrannare att nämna att det är de uppdragen folk har i handen som gäller och inte de som de tar från nätet/minnet.

Det kan jag helt och hålla med om att det var dumt utav mig att inte tänka på. Jag ber om ursäkt för en sådan miss. Jag kan ärligt säga att det var något jag inte alls ens betänkt.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar