Forgeworld Gumwagon som counts as Looted Wagon

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Mag-El

Re: Forgeworld Gumwagon som counts as Looted Wagon

Inlägg av Mag-El »

Enkelt se att det är en looted wagon, kom igen.

För mig kan en looted wagon vara nästan allt mellan himmel och jord. Tycker det är jobbigare att kolla på Orks och IGs armélistor än att hålla koll på att det är en looted wagon. Klart den kan vara looted. Ska jag vara ärlig så det som förvirrar mig mest är din oförmåga att inte ens försöka stava, någonsin.

//Magnus

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Det finns regler för gunwagons. Då är det klart att man inte kan använda en gunwagonmodell, men spela den efter helt andra regler. Det är samma sak som att man inte kan ställa upp en vanlig trukk och säga att det är en looted wagon eftersom föraren snodde den innan slaget.

Nahoj

Inlägg av Nahoj »

Jag tycker det skulle funka eftersom de har samma vapen och samma form (roughly). Eftersom jag inte har någon annan gun- eller looted wagon i armén borde det inte vara några problem. Hur förvirrad kan man bli av en en bil med kanon? De kör och de skjuter.

eldrak

Inlägg av eldrak »

Måla den i en klans färgschema och gubbarna på den i en annan?

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Hur många har egentligen sett en Forge world Gun wagon eller har läst IA8. Jag tror de flesta spelare skulle gissa att det är en looted ändå. Viktigare att förtydliga för motståndaren om man verkligen kör den som en Gun Wagon.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

När jag nu tittat på den så kan jag tycka att det är hyfsat OK, men det ser verkligen ut som om Orkerna plundrat sidorna på en Chimera, men inte mycket mer... :roll:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar