Aktiv komp skall inte ge jämnare matcher utan ett rättvist resultatTadaotoko skrev:OM man ska ha aktiv komp för att det ska bli jämnare matcher vore inte det rättvisaste att man tog svenska rankningen och delade med tio/tjugo för att få ett värde som sedan justerar matchresultatet. Då kommer alla ha en lika stor chans att vinna turneringen oavsett erfarenhet
Komp och uppläggsförslag till BSK
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Komp och uppläggsförslag till BSK
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
DHettNeck skrev:Aktiv komp skall inte ge jämnare matcher utan ett rättvist resultatTadaotoko skrev:OM man ska ha aktiv komp för att det ska bli jämnare matcher vore inte det rättvisaste att man tog svenska rankningen och delade med tio/tjugo för att få ett värde som sedan justerar matchresultatet. Då kommer alla ha en lika stor chans att vinna turneringen oavsett erfarenhet
This ^^ varför aktiv komp inte är teh shit
Jag förespråkar mindre kompspann iår jämfört med förra året om aktiv komp skall användas.
Och innan han hinner skriva det, nej Egge, det handlar inte om att opta bra eller dåligt för att vinna turneringen, det handlar precis som alla tidigare gånger om intressanta vs toktråkiga matcher
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
- speedfreek
Håller med om att det blir intressantare slag om man har snarlik komp,
förutsatt att man hittat ungefär lika många hål också.
förutsatt att man hittat ungefär lika många hål också.
Mycket bra förslag med mindre kompspan. En av de två största anledningarna till att jag inte tycker om aktiv komp är bland annat att det inte är roligt att spela komp 75 mot 25 även om resultatet justeras i effterhand. Bara för att resultatet blir rättvisare blir inte matchen roligare.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
- DHettNeck
Jag tycker att RTO hade ett bra system. Ett mindre kompspann med att den aktiva kompen slår lite hårdare. När man först delar på 5 och sen tar halva mellanskillnaden får den väldigt liten effekt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Det ska inte vara för stor effekt. Den ska vara lagom. Spanet ska vara så att man max kan få justerat med 5 allt över det känns bara tråkigt. Blir inga roliga matcher av det.DHettNeck skrev:Jag tycker att RTO hade ett bra system. Ett mindre kompspann med att den aktiva kompen slår lite hårdare. När man först delar på 5 och sen tar halva mellanskillnaden får den väldigt liten effekt.
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
- DHettNeck
Håller med om att en modd på 5BP av 20 låter som ett lagomt spann.Tadaotoko skrev:Det ska inte vara för stor effekt. Den ska vara lagom. Spanet ska vara så att man max kan få justerat med 5 allt över det känns bara tråkigt. Blir inga roliga matcher av det.DHettNeck skrev:Jag tycker att RTO hade ett bra system. Ett mindre kompspann med att den aktiva kompen slår lite hårdare. När man först delar på 5 och sen tar halva mellanskillnaden får den väldigt liten effekt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
6 BP av 24 är mycket bättreDHettNeck skrev:Håller med om att en modd på 5BP av 20 låter som ett lagomt spann.Tadaotoko skrev:Det ska inte vara för stor effekt. Den ska vara lagom. Spanet ska vara så att man max kan få justerat med 5 allt över det känns bara tråkigt. Blir inga roliga matcher av det.DHettNeck skrev:Jag tycker att RTO hade ett bra system. Ett mindre kompspann med att den aktiva kompen slår lite hårdare. När man först delar på 5 och sen tar halva mellanskillnaden får den väldigt liten effekt.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Tadaotoko skrev:Det ska inte vara för stor effekt. Den ska vara lagom. Spanet ska vara så att man max kan få justerat med 5 allt över det känns bara tråkigt. Blir inga roliga matcher av det.
är det bara jag som ser motsägelserna?Mycket bra förslag med mindre kompspan. En av de två största anledningarna till att jag inte tycker om aktiv komp är bland annat att det inte är roligt att spela komp 75 mot 25 även om resultatet justeras i effterhand. Bara för att resultatet blir rättvisare blir inte matchen roligare.
vad är roligast för dig nu? turneringspoängen eller spelandet?
Ja' än't bittä'!
Spelandet sen är det lika tråkigt för den som moter en lista som man vet inte går att vinna mot oavsett om det är för att listan är får hård eller att den aktiva kompen är för hård.Halvar skrev:Tadaotoko skrev:Det ska inte vara för stor effekt. Den ska vara lagom. Spanet ska vara så att man max kan få justerat med 5 allt över det känns bara tråkigt. Blir inga roliga matcher av det.är det bara jag som ser motsägelserna?Mycket bra förslag med mindre kompspan. En av de två största anledningarna till att jag inte tycker om aktiv komp är bland annat att det inte är roligt att spela komp 75 mot 25 även om resultatet justeras i effterhand. Bara för att resultatet blir rättvisare blir inte matchen roligare.
vad är roligast för dig nu? turneringspoängen eller spelandet?
sen en fråga varför ska man få så mycket poäng i varje match? Tycker ni verkligen att vinster mot sämre spelare är mer värda än vinster mot bättre spelare? Det är i alla fal vad som händer om man får så mycket poäng. Tyckte lincons system var mycket rättvisare