Komp/Restriktioner på Touren?
Moderatorer: DHettNeck, GoB40k
Re: Komp/Restriktioner på Touren?
rakt över bordet? men då kommer det förmodligen bli lättast att vinna om man gör en lista med bara värdelösa saker eftersom man alltid får möta sin egen lista. typ en skitdyr hive tyrant med toxin sacs, tre carnifexar med toxin sacs och alla möjliga skituppgraderingar, nio pyrovores och resten rippers. döda tyranten och allt annat dör mot synapse-slagen.
nissen på bordet till höger om dig skulle isåfall vara en lite bättre idé om man vill ha regeltolkar i närheten. men problemet med att få ny armé innan varje match är i min mening att man ska sätta sig in den nya armén inför varje match plus att man ska ha koll på motståndarens.
nissen på bordet till höger om dig skulle isåfall vara en lite bättre idé om man vill ha regeltolkar i närheten. men problemet med att få ny armé innan varje match är i min mening att man ska sätta sig in den nya armén inför varje match plus att man ska ha koll på motståndarens.
Ja' än't bittä'!
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Byta-armé-med-motståndaren-turneringen är festlig och jag har ett bra koncept på gång för en sån, men den här turneringen kommer INTE att innehålla några sådana inslag.
Alla skickar in en okompad lista och tar med sig den armén. Alla listor läggs i en pot och på plats slumpas vilken lista du spelar hela turneringen. Go!
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
om det inte finns något incitament för att göra en halv-ok lista så tror jag att det kommer bli en tävling i vem som kan göra sin lista minst lik... öhmm, vem som kan göra absolut sämst lista. förvisso en rolig idé i sig men kanske inte till touren? ändå bara 0.33% chans att man får sin egen lista om jag har mitt huvud på rätt skaft.
Ja' än't bittä'!
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Sluta diskutera detta med armébyte, tack.
Har ni ett förslag som inte kommit fram innan, skriv det. Man får även gärna motivera sina förslag. Man behöver inte göra det till en debatt bara för att man ogillar andras förslag heller.
Rensade bort ett gäng meningslösa inlägg. Armébyte kan diskuters vidare här: http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =11&t=4235
Har ni ett förslag som inte kommit fram innan, skriv det. Man får även gärna motivera sina förslag. Man behöver inte göra det till en debatt bara för att man ogillar andras förslag heller.
Rensade bort ett gäng meningslösa inlägg. Armébyte kan diskuters vidare här: http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =11&t=4235
Nu kommer säkert mitt inlägg också att försvinna men... Varför är Tada-mannens inlägg kvar?Jocke Rapp skrev: Rensade bort ett gäng meningslösa inlägg.
Borde inte bara de som ska vara med och spela turneringen göra upp om vilket komp-sysmtem det blir? Så slipper du fundera på swingers-fester och komp-flames of war.
"Dom kallar mig Gud."
-
Silversixx
Jag är garanterat ovettig, och ligger högst på "ovän"-listan.
Men borde det inte vara så, precis som Erik skrev i slutet av tråden, att deltagarna i turneringen (40?) får bestämma det i ett stängt forum?
Det känns inte alls som att en massa tjommar, mig inkluderat, ska sitta och bestämma nåt som kan vara viktigt för vissa.
Men borde det inte vara så, precis som Erik skrev i slutet av tråden, att deltagarna i turneringen (40?) får bestämma det i ett stängt forum?
Det känns inte alls som att en massa tjommar, mig inkluderat, ska sitta och bestämma nåt som kan vara viktigt för vissa.
Det kommer inte ens vara så demokratiskt, arrangörerna kommer, precis som vanligt, att bestämma själva. Det här är bara en tråd för att folk ska få en illusion av att de har inflytande möjlighet att påverka arrangörerna.
-
Silversixx
Klart det är så!HeadWar skrev:Det kommer inte ens vara så demokratiskt, arrangörerna kommer, precis som vanligt, att bestämma själva. Det här är bara en tråd för att folk ska få en illusion av att de har inflytande möjlighet att påverka arrangörerna.
Men frågan kanske borde ställas till dem som kvalat/kvalar in, inte till pöbeln som är gråtarg och tjockstark?
Kan vi inte bara göra en poll och se vad spelarna själv helst vill göra.
Sedan så får alla finna sig i det. Känns som om folk vill massa olika!
Mina förslag är.
Okompat
2000 pts
1850 pts
1750 pts
1500 pts (GT style)
Mall med gräns, t ex
2000 pts Mall mini 25-40
1850 pts Mall mini 35-50
1750 pts Mall mini 40-55
1500 pts Mall mini 45-60
LBK, version vet ej då jag inte är insatt.
2000 pts
1850 pts
1750 pts
1500 pts
Först göra en poll om System
Sedan en ny poll om summa plus nivå om det finns någon.
Är folk för eller emot?
Sedan så får alla finna sig i det. Känns som om folk vill massa olika!
Mina förslag är.
Okompat
2000 pts
1850 pts
1750 pts
1500 pts (GT style)
Mall med gräns, t ex
2000 pts Mall mini 25-40
1850 pts Mall mini 35-50
1750 pts Mall mini 40-55
1500 pts Mall mini 45-60
LBK, version vet ej då jag inte är insatt.
2000 pts
1850 pts
1750 pts
1500 pts
Först göra en poll om System
Sedan en ny poll om summa plus nivå om det finns någon.
Är folk för eller emot?