Stefans GK
Stefans GK
OK tänkte fixa en målartråd här för mina GKs, De har varit färdigmålade en gång i tiden... DÅ hade jag grått färg schema med mycket rött och guld.
Ledsnade pga att fordonen blev aldrig bra.
Ska nu måla om och måla upp nya gubbs till olika turneringar.
Första målet är SSK.
Första gubben är klar, laddar upp bild senare ikväll.
Ledsnade pga att fordonen blev aldrig bra.
Ska nu måla om och måla upp nya gubbs till olika turneringar.
Första målet är SSK.
Första gubben är klar, laddar upp bild senare ikväll.
Re: Stefans GK
Ok, här kommer den.
- Bilagor
-
- DSC00280.JPG (68.91 KiB) Visad 2879 gånger
Senast redigerad av 1 Stefan-RT, redigerad totalt 20 gånger.
.
- Bilagor
-
- DSC00285.JPG
- (50.58 KiB) Nerladdad 941 gånger
-
- DSC00284.JPG (53.08 KiB) Visad 2877 gånger
-
- DSC00283.JPG (44.11 KiB) Visad 2876 gånger
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Coolt med vita GK. Dock skulle dom må bra av att antingen få vitare high lights eller nån form av brun blacklineing.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Claimh_Solais
Håller helt med , lägg i lite devlan mud wash i alla skrymslen så det ser mer levande utDHettNeck skrev:Coolt med vita GK. Dock skulle dom må bra av att antingen få vitare high lights eller nån form av brun blacklineing.
vapnet har du dok lyckats riktigt bra med
- Styranimon
Jag tycker också att det vit-benfärgiga schemat ser bra ut 
Vapnet har du som sagt lyckats bra med
Jag tycker dock att det ser lite kladdigt ut på vit-benfärgen, men det kanske är kameran.
Vapnet har du som sagt lyckats bra med
Jag tycker dock att det ser lite kladdigt ut på vit-benfärgen, men det kanske är kameran.
Tack alla 
Jo det ser väldigt annorlunda ut såhär nära och blixten från kameran.
Den är washad, men ska kolla på att lägga lite mera highlights med vit på.
Jo det ser väldigt annorlunda ut såhär nära och blixten från kameran.
Den är washad, men ska kolla på att lägga lite mera highlights med vit på.
- speedfreek
Jag vet inte om det är avsiktligt eller ej, men just nu ser de lite ut som klassiska Death Wing iom det benfärgade.
Om detta är något du vill uppnå, så komplettera med grönt och rött på vapen och extradetaljer som höftskynken o dyl.
Om du istället vill frångå Death Wing, så tror jag mer på kalla blå och kanske lila färger.
Kanske även wash med svart eller blå istället för sepia? som det är nu. Även devlan borde vara lite mindre varm i tonen.
Om detta är något du vill uppnå, så komplettera med grönt och rött på vapen och extradetaljer som höftskynken o dyl.
Om du istället vill frångå Death Wing, så tror jag mer på kalla blå och kanske lila färger.
Kanske även wash med svart eller blå istället för sepia? som det är nu. Även devlan borde vara lite mindre varm i tonen.
Ser ut som du fotat med lite väl mycket ljus i någon form.
Som sagt, mer wash för konturer eller/och mer highlights.
Annars är ju vita tjusigt, men ska du försöka få det lite sådär marmoraktigt så gör lite sprickor här och där massor för den känslan. Men det beror ju på om man siktar på en lite mer ancientlook.
Som sagt, mer wash för konturer eller/och mer highlights.
Annars är ju vita tjusigt, men ska du försöka få det lite sådär marmoraktigt så gör lite sprickor här och där massor för den känslan. Men det beror ju på om man siktar på en lite mer ancientlook.
Så jag har lyssnat på era tips...
Och har gjort ändringar, det röda är borta, förbättrad vit highlights på rustning, och basen omgjord.
drar upp bild i eftermiddag.
Sedan när jag funnit rätt, så måste jag hitta rätt lista bara =P den ska kompa 48p exakt.
Och har gjort ändringar, det röda är borta, förbättrad vit highlights på rustning, och basen omgjord.
drar upp bild i eftermiddag.
Sedan när jag funnit rätt, så måste jag hitta rätt lista bara =P den ska kompa 48p exakt.