Byggandet av ETC GK

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Hylander

Byggandet av ETC GK

Inlägg av Hylander »

Jaha. Tänkte skriva lite om byggandet av listan till ETC. Eftersom jag inte hade en enda Gråknekt när Johan ringde i början av sommaren och jag inte vill låna en lista så är det bara att bygga på.

Ganska snart var en del av listans grund klar: Riflemandreads med psybolts så lite sådan kunde jag ju sätta igång med samt att en razorback eller två skulle in. Så redan nu finns två vanliga rifleman halvklara samt två razorbacks. De är byggda och har färg men inga detaljer eller highlights så det skall till.

Jag beställde en massa grejer från Wayland och hoppades kunna få det till RydCon. Jag skulle kunna bygga listan till dess och panikmåla men det kom först igår...

Listan:

HQ

Librarian 180p
- Shrouding, Quicksilver, sanctuary, 3x skulls

Påbörjad libbe, 3 skallar klara

ELITE

5 Purifiers 130p
2x Hammer, 2x Falchions

2 Hammare TT samt basade

1 Venerable Dreadnought 195p
- 2x AC, Psybolts

Limmad

1 Venerable Dreadnought 195p
- 2x AC, Psybolts

Limmad

TROOPS
5 Grey Knight Strike Squad 120p
- Psycannon, Hammer

1 Hammare TT samt basad

Razorback 50p
- Psybolts

Limmad, grundmålad

- Psycannon, Hammer

Razorback 50p
- Psybolts

Limmad, grundmålad

- Psycannon, Hammer

Rhino 45p
- Dozerblades

Limmad

HEAVY

1 Dreadnought 135p
- 2x AC, Psybolts

Limmad, grundmålad ej basad

1 Dreadnought 135p
- 2x AC, Psybolts

Limmad, grundmålad ej basad

1 LR 265p
- MM

Limmad

Har ni tips och åsikter om målning så kom gärna med dem. Jag kommer göra dem grå i grund med röda och vita detaljer. Metall blir brons/guld/boltgun metall i ganska jämn fördelning.

Jag är osäker på att jag kommer fota en massa men kanske om jag får lite ork till det så kan det komma ett foto eller två ;)

Då kör vi!
Senast redigerad av 3 Hylander, redigerad totalt 15 gång.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Hylander

Re: Byggandet av ETC GK

Inlägg av Hylander »

12/7

Glad som en pojke på julafton får jag ett jättepaket. Innehåll:

3 razorbacks
1 LR
2 Ven dreads
2 Defence line
1 5a Termosar
4 5or Knektar

Eftersom jag lånat 2 av MCs dreddar och AC till dem av Jimmy så fixar jag först Autokannoner. Senare på kvällen så blir jag även klar med en ven dreadd. Limmande och putsande går finfint. Dreddar är enkla att bygga och vips så är klockan 01.20. Fan jag skall ju upp med lillan imorgon...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

13/7

Fan här skall byggas...

MC ringer.
-Spela?
-Javisst.
-Ikväll?
-Jajamensan, jag behöver träna.
Mtz ringer.
-Spela?
-Javisst.
-Nu?
-Jajamensan, jag behöver träna.

Som tur är avbokar MC och kvällens fotbollsmatch får halvdana blickar medan jag bygger Rhino. Som tur är så hann jag bygga en Vendredd på morgonen när jag var uppe med lillan. Fan dagen blev bra ändå. Två vinster med listan mot Mtz gråknektar (Psycannonspam) var inte fel det heller.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

14/7

Idag får det bli trädgårdsarbete. Eftersom jag satt uppe riktigt sent och byggde klart Librarian och sov bort merparten av förmiddagen. Regnar det ja ha ja. Skall du iväg ikväll älskling?

Nu är Landraider färdigbyggd och kvar att bygga är bara en massa (17) gråknektar. Jag tar nog och fixar alla benen med basning ikväll...

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

15/7

Jodå. Benen blev klara igår. Nu skall väl bara resten av gubbarna bli klara. Jag testade sprayen jag köpte på Kulturkommissariet (RydCon). Den funkade utmärkt och passade precis med codex grey som jag tänkt måla armén i. Funderar starkt på att speja LR, Rhino samt två dreddar idag...

Henke

Inlägg av Henke »

Härlig att det går framåt!

Fantastiskt vad mycket man hinner med när regeringen är borta en kväll... ;)

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Bilder!
Annars har inget av det här egentligen hänt...

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

speedfreek skrev:Bilder!
Annars har inget av det här egentligen hänt...
Det kommer troligen imorgon. Frugan skall hjälpa mig fota lite ;)

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

16/7

Fick fixat en del på LR. Sprejade alla fordon klara. Annars vart det mest miss Marple på TVn...

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

17/7

Idag jäklar! Har målat på LR nästan hela dagen samt byggt lite GK. LR är i princip klar, jag skall bara namnge den samt måla mitt röd/vita heraldmönster klart med att sätta dit skallar/svärd. Highlighta LRs tar sådan nedrans tid...

Skriv svar