Trygon - Subterranean Assault
Trygon - Subterranean Assault
Markören man ska placera ut efter man Deepat en Trygon, är den Impassable, eller just bara en markering?
Re: Trygon - Subterranean Assault
bara en markör. har inte hittat något bevis på anant.
försök inte få regeln användbar på något sätt nu, det skulle juh gå emot hela skrivandet av regeln.
försök inte få regeln användbar på något sätt nu, det skulle juh gå emot hela skrivandet av regeln.
Ja' än't bittä'!
Hehe, nä, jag har lagt ned eventuella förhoppningar om att Nidsen ska gå opta på nåt vis
Det inte Codexet strypt dödade Faqen prydligt.
Jag undrade faktiskt för att jag tänkte bygga markören. Men om den ska gå att gå på får det blir nåt platt, inte stort å ballt!
Jag undrade faktiskt för att jag tänkte bygga markören. Men om den ska gå att gå på får det blir nåt platt, inte stort å ballt!
Vänta nu. Hur STOR ska markören vara? Ett kryss i brädet i mitten av Trygonbasen, basens storlek, eller nånstans därimellan?
Tror inte jag kommer använda den däringa tunneln särdeles ofta. Men utifall det händer vore det trevligt att inte förbaska nån Nids-expert.
Tror inte jag kommer använda den däringa tunneln särdeles ofta. Men utifall det händer vore det trevligt att inte förbaska nån Nids-expert.
Jag skulle gissa på hela trygon basen. Men var ett tag sen jag läste reglerna för den. Men annars borde väl Nid kungen ifrån småland ha svar kanske?
Tror ingen nånsin använder den där tunneln, men han kan nog komma med ett rimligt förslag på storlek iafblom skrev:Jag skulle gissa på hela trygon basen. Men var ett tag sen jag läste reglerna för den. Men annars borde väl Nid kungen ifrån småland ha svar kanske?
EGGE!
det står inte specifikt vilken storlek den ska ha, och wordingen på regeln gör att jag tänker mig att den är lika stor som basen. står inte heller något om att man ska placera den mitt under basen, så att lägga den vid ett hörn (så länge ingen del är utanför, kräver givetvis att markören är liten) borde vara ok.
Ja' än't bittä'!
En markör är bara en liten punkt. Typ som ett objektiv. Då det inte blir impassable terräng så borde det inte vara hela basen på trygonen men dock får man placera markören var som helst på basen när det väl placeras.
Så skulle jag nog köra.
Så skulle jag nog köra.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/