Fast den armén är ju helt inaktuell.Jocke Rapp skrev:Helt klart orker. Jag kommer dock osökt att tänka på killen som säger att allting redan gjorts av någon annan...
funderingar kring post apocalypse typ road warrior
-
Silversixx
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
- speedfreek
Sitter och letar efter lämpliga vapen att sätta i händerna på mina gubbar. Har än sålänge funnit maxminis ak's:
http://www.maxmini.eu/store/index.php?m ... ucts_id=74
Men jag vill hitta fler saker. Bland annat vill jag hitta några läckra missile launchers i stil med den sovjetiska rpg-7:

Vet att jag om inte annat sett en guide om hur man konverterar sådana från lite saker i heavy weapon team boxen.
Om någon känner till andra tillverkare av alternativa vapen så kom gärna med förslag.
http://www.maxmini.eu/store/index.php?m ... ucts_id=74
Men jag vill hitta fler saker. Bland annat vill jag hitta några läckra missile launchers i stil med den sovjetiska rpg-7:

Vet att jag om inte annat sett en guide om hur man konverterar sådana från lite saker i heavy weapon team boxen.
Om någon känner till andra tillverkare av alternativa vapen så kom gärna med förslag.
- speedfreek
Elysians har ju sina små buggys med kanoner på, dom känns ju rätt Mad maxiga.
Steel legion har en rpg modell men den är ju dock i metall
Steel legion har en rpg modell men den är ju dock i metall
Du kan leta här: http://www.maxmini.eu/store/index.php?m ... 20a&page=1
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
- speedfreek
3: Om jag gjort om min armé idag, så hade det mycket väl kunnat bli med DE-regler.Mutt skrev:2: orkcodex där bilarna passar bättre men mänskliga gubbar representerar orker.
Typiskt dig. Förvirra motståndaren med massor av jättekonstiga counts-as, och så väljer du alltid den senaste och ostigaste codexen.speedfreek skrev:3: Om jag gjort om min armé idag, så hade det mycket väl kunnat bli med DE-regler.
(Jag tror fortfarande mest på orker. DE har drivor med konstiga specialregler som känns svårmotiverade från ett Mad Max-perspektiv.)
- speedfreek
Om inte reglerna duger, så se iaf till att använda en massa Wyches och Hellions.
Snyggare GW-punkare får man leta efter (nu när inte Goliats finns)
Snyggare GW-punkare får man leta efter (nu när inte Goliats finns)