Ogre Kingdoms Leadbelchers som Ork Big Gunz Kannons!?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
bigboi

Ogre Kingdoms Leadbelchers som Ork Big Gunz Kannons!?

Inlägg av bigboi »

Nån som skulle protestera om man ställde upp tre Ogre Kingdoms Leadbelchers som ett Ork Kannon batteri på en turnering?

Tänkte konvertera dem till stora nobz som fått äran att skjuta med warbossens största kanoner! Givetvis med Grot crew och runtherder :)

Halvar

Re: Ogre Kingdoms Leadbelchers som Ork Big Gunz Kannons!?

Inlägg av Halvar »

har aldrig sett orker som saker med stor ölmage och jag skulle verkligen vilja se lite teknik för att förhöja ljudet på kanonerna men annars tycker jag det verkar vara en bra idé. har du bra huvuden som inte ser för små ut mot resten av kroppen?
Ja' än't bittä'!

bigboi

Inlägg av bigboi »

Halvar skrev:har aldrig sett orker som saker med stor ölmage och jag skulle verkligen vilja se lite teknik för att förhöja ljudet på kanonerna men annars tycker jag det verkar vara en bra idé. har du bra huvuden som inte ser för små ut mot resten av kroppen?
Ha ha Tjocktrötta nobs som inte orkar springa med infanteriet längre!!!

Har sett en Ogre Bull konverterad till en Warboss som gav mig inspiration. Den warbossen hade ett ork huvud, tror det var ett lite större Nobs/boss huvud och det såg inte för litet ut. Men du har rätt i att man får nog undvika standardhuvuden och sen lägga till lite Ork tech á la år 40 000 på kanoner m.m. för att få det snyggt.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Bad Moons är ofta tjocka, så det är inga konstigheter.

Det man får tänka på är att ogres har sina huvuden ganska mycket rakt ovanför kroppen, medan korrekt kroppshållning för en ork är betydligt mera puckelryggig (och svankryggig, men det är ganska svårt att bygga om), så det kan vara lämpligt att skära ner halsen/nacken och sätta huvudet mera på framsidan av kroppen.

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Källa till att Bad Moons är tjocka?

Tjocka plånböcker med tänder i har dom säkert men är dom verkligen feta?

Jag har själv funderat en del på belchers och sett en hel del snygga tjocknobs på olika hemsidor.

Funderat på att bygga om belchers till flashgitz, överviktiga spacepirater=)

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

mindtrix skrev:Källa till att Bad Moons är tjocka?

Tjocka plånböcker med tänder i har dom säkert men är dom verkligen feta?
Det står på flera ställen i den äldre fluffen, men t.ex. i 2nd ed codexen eller Waaargh - the Orks. De gillar att spendera sina pengar på mat och blir därför lite småtjocka.

Anton

Inlägg av Anton »

Ställa tre grönmålade Leadbelchers på runda plattor och kalla dem Kannons: nej.
Konvertera snygga Nobz till en ball enhet som tydligt passar in i armén: ja.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Jag skulle nog sätta en skyddsplåt på kanonerna precis som riktiga kannons har, då kommer man lättare att relatera dem till kannons och det känns lite mer wysiwyg i och med att de faktiskt har armour och inte toughness.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar