Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Tist

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Tist »

Asså....jag gillar den lite, fast den hade nog känts vettigare med lite bastantare ben. Får mig att tänka lite på vissa saker från Dark Heresy. =P
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

De där benen ser definitivt inte ut att kunna bära dess vikt...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Henke

Inlägg av Henke »

26 figurer TT klara för Ryd. Saknas detaljer på rustningarna i form av texter och symboler samt ögon, frisyrer, gräs på baser mm. Får bli ett senare skede...
DSC02207_Liten.jpg
(279.65 KiB) Nerladdad 699 gånger
DSC02208_liten.jpg
(253.83 KiB) Nerladdad 699 gånger

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

Excessus skrev:De där benen ser definitivt inte ut att kunna bära dess vikt...
Ohh vad overkligt! Allt annat som är så verklighetstroget designat och genomtänkt i spelet!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Mattias H skrev:
Excessus skrev:De där benen ser definitivt inte ut att kunna bära dess vikt...
Ohh vad overkligt! Allt annat som är så verklighetstroget designat och genomtänkt i spelet!
Overkligt skiter jag väl i, men det hade varit coolare med massivare ben. Den ser obalanserad ut...

Får man alltid en sådan attityd mot sig när man kommer med kritik?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Excessus skrev: Får man alltid en sådan attityd mot sig när man kommer med kritik?
Nä, det brukar man lyckligtvis inte. Jag håller dessultom med dig. T.ex. Dreadknightben hade nog sett bättre ut =)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Henke skrev:26 figurer TT klara för Ryd.
Snyggt jobbat!

Blir det en scoutarmé eller Black Templars?

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

Excessus skrev:Overkligt skiter jag väl i, men det hade varit coolare med massivare ben. Den ser obalanserad ut...

Får man alltid en sådan attityd mot sig när man kommer med kritik?
Det beror nog snarare på hur humoristisk man är, dvs hur man tar det.

Det finns dessutom en poäng i att realism är ett ganska relativt begrepp i 40k-världen, och det tror jag nog du håller med om. Och tar man då ett steg tillbaka så är det rätt kul när någon börjar diskutera realism i densamma och det kan du väl bjuda på?

Henke

Inlägg av Henke »

speedfreek skrev:
Henke skrev:26 figurer TT klara för Ryd.
Snyggt jobbat!

Blir det en scoutarmé eller Black Templars?
Blir Black Templars eller scouts och Shrike. Inte helt bestämt mig ännu.

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Lite blir det så att fotot gör att benen ser mindre ut än vad de egentligen är. I en perfekt värld hade jag haft 4 större liggande i bitboxen, men detta är som sagt till 100% en modell som är "gratis" att bygga, så det får bli vad det blir. :roll:

Realism i 40k är ju kanske inte oviktigt, men ibland får det ta ett steg tillbaka. Kanske främst när det gäller storlek på vapen och aerodynamik. ;)

En annan sak, vad anser ni ska finnas uppe på balkongen? Det som typ är spikat är väl en inquisitor eller preacher som står i centrum på något sätt, sedan en lex-mechanic som för noteringar. Har någon andra bra förslag?

Funderar även på hur man fluffmässigt ska fixa att göra en stor psilencer utan en Grey Knight som sköter "laddningen". Skulle en konverterad punisherkanon med en psyker uppkopplad till den funka? Sedan ska jag också försöka skapa en scratch-byggd heavy incinerator...mycket att göra märker man :)
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Skriv svar