GK FAQ
- speedfreek
Re: GK FAQ
Plötsligt är lash-prins inte så hett längre...
- Jimmy Johansson
Men menar dom verkligen att man skall slå to hit på Lash och liknande? Syftar dom inte enbart på magierna som gör skada? Typ Living lightning och sånt?
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
Det är inte vad de har skrivit. Då borde väl alla psychic shooting som man inte rullat to hit på innan få en komphöjning
Men Khymerae är tydligen inte demoner.lurräven skrev:Tyckte den breda skaran demoner och plasmavapen var mest förvånande.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Saknar vindicare vs monolith.
De svarade iaf på rendingdelen i regelbokens FAQ.
De svarade iaf på rendingdelen i regelbokens FAQ.
Allt som gör skada och/eller är psychic shooting attacks behöver slå to hit..Jimmy Johansson skrev:Men menar dom verkligen att man skall slå to hit på Lash och liknande? Syftar dom inte enbart på magierna som gör skada? Typ Living lightning och sånt?
Tur att inte weaken resolve är en psychic shooting attack, och att alla tyranidernas powers börjar med: "This is a psychic shooting attack that automaticly hits..." vilket även står på fear of the darknes, blood lansen därimot verkar behöva slå to hit.
lash är väll inte heller en psychic shooting attack? eller är den faqad till att vara det?
menar de på alvar att alla vapen som har plasma i sin fluff beskrivning inte funkar? Typ demolicher cannons osv..Q: What counts as a plasma weapon for the Ulumeathi
Plasma Syphon? (p62)
A: All Plasma weapons, as well as Eldar missile
launchers firing plasma missiles, burst cannons,
starcannons, all Tau pulse weapons and any weapon
described as using ‘plasma’ as its effect or in its special
rules.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Det verkar som att Jaws måste klara ett BS5 to-hit roll för att träffa den första modellen den siktar på innan man lägger ut linjen som träffar allt under den.
(Iom att det är en psychic shooting attack, och man måste targeta en modell, och alla priests får +1BS)
(Iom att det är en psychic shooting attack, och man måste targeta en modell, och alla priests får +1BS)
mja, nu ska vi inte komma till några slutsatser som är negativa för space marines, snart får man väl ta cover saves mot jaws om vi fortsätter med konsekventa regeltolkningar.Seregon skrev:Det verkar som att Jaws måste klara ett BS5 to-hit roll för att träffa den första modellen den siktar på innan man lägger ut linjen som träffar allt under den.
Ja' än't bittä'!
Inga saves är tillåtna iom att Jaws inte gör några wounds, det är redan med i deras FAQ.Halvar skrev:mja, nu ska vi inte komma till några slutsatser som är negativa för space marines, snart får man väl ta cover saves mot jaws om vi fortsätter med konsekventa regeltolkningar.Seregon skrev:Det verkar som att Jaws måste klara ett BS5 to-hit roll för att träffa den första modellen den siktar på innan man lägger ut linjen som träffar allt under den.
Tur att den biten i fluffen inte står med i nya codexar...Nefrums skrev:menar de på alvar att alla vapen som har plasma i sin fluff beskrivning inte funkar? Typ demolicher cannons osv..Q: What counts as a plasma weapon for the Ulumeathi
Plasma Syphon? (p62)
A: All Plasma weapons, as well as Eldar missile
launchers firing plasma missiles, burst cannons,
starcannons, all Tau pulse weapons and any weapon
described as using ‘plasma’ as its effect or in its special
rules.