Han syftar på brutna handlederSerpent skrev:Hur menar du nu?
Vad har du målat osv idag?
Re: Vad har du målat osv idag?
Påbörjat mitt sidoprojekt till mina IG. Lade en beställning på SW men kunde inte vänta på att figurerna så testade färgerna på en SM för att se hur det kan komma att bli.
Vad tror ni? (dålig kamera så färgåtergivningen är lite skev, den är betydlig ljusare än vad bilden visar)
Vad tror ni? (dålig kamera så färgåtergivningen är lite skev, den är betydlig ljusare än vad bilden visar)
Det ser bra ut. Vad har du använt för färger?Maqisad skrev:Påbörjat mitt sidoprojekt till mina IG. Lade en beställning på SW men kunde inte vänta på att figurerna så testade färgerna på en SM för att se hur det kan komma att bli.
Följt mallen på gw:s sida. Så grund med shadow grey/space wolves grey. Chaos black, Scorched brown och shadow grey med mycket vatten för att göra skuggor sedan space wolf grey rakt av för att göra highlights
Blir nog snyggt och den kommer nog lysa upp bordet om det är så som du säger att den är ljusare irl. Välpolerade rustningar.Maqisad skrev:Påbörjat mitt sidoprojekt till mina IG. Lade en beställning på SW men kunde inte vänta på att figurerna så testade färgerna på en SM för att se hur det kan komma att bli.
Vad tror ni?
Själv så gillar jag mina vargar smutsiga men det är en smaksak. Blir nog snyggare på en riktig SW modell också. Hoppas du orka hålla målar andan uppe.
Byggt färdig första rhinobacken och fixat till en testmodell.
Är osäker på vad jag skall göra med handtagen till närstridsvapnen ännu. Vad som skall ändras är den röda kabeln på vapnet och skon som blir hormagaunt purple/knarloc green eller liknande. Det är lite dåligt ljus men modellen är i princip vit med utspädd svart wash samt lite olika mörkgrå nyanser.
Är osäker på vad jag skall göra med handtagen till närstridsvapnen ännu. Vad som skall ändras är den röda kabeln på vapnet och skon som blir hormagaunt purple/knarloc green eller liknande. Det är lite dåligt ljus men modellen är i princip vit med utspädd svart wash samt lite olika mörkgrå nyanser.
- Bilagor
-
- Grålle.jpg (22.27 KiB) Visad 1959 gånger
Just limmat klart 12 Possessed, 28 Chaos Marines (inkl. en konverterad autocannon
) och 10 Horrors. Man glömmer lätt hur lång tid det tar att limma ihop en ny armé... Nu saknas det bara 10 stycken marines till som jag tänker införskaffa imorgon 
Alexander Merinen
-
Silvertejp
Vi vill se allt målat till den 18e!Zurken skrev:Just limmat klart 12 Possessed, 28 Chaos Marines (inkl. en konverterad autocannon) och 10 Horrors. Man glömmer lätt hur lång tid det tar att limma ihop en ny armé... Nu saknas det bara 10 stycken marines till som jag tänker införskaffa imorgon
Sa någon "Tveksamma handleder"? I'll eat you alive, maddafakka!
Annan vinkel.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
- speedfreek
Han kanske ser lite väl ap-arg ut, men jag kan inte sätta fingret på vad som gör honom mer till apa än till hund.
Kanske för rakt ansikte med hög panna, medan en hund borde vara mer sluttande med munnen längst fram?
Kanske för rakt ansikte med hög panna, medan en hund borde vara mer sluttande med munnen längst fram?