Ordo Hereticus - Radical Witch Hunters

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
LillePer

Re: Ordo Hereticus - Radical Witch Hunters

Inlägg av LillePer »

Inte för att jag är rätt man att dömma modeller :P Men jag skulle gärna sett att "sidorna" satt mer ihop med huvuddelen. Lite för stora glipor, ser ut som tetris. Vet inte hur mycket GS skulle hjälpa. (Jag kommer ju GS en hel del i mina dreadars midjor, som ni ser ovan så behövs det...)

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Oavsett om det var mina figurer som åtsyftades eller inte tycker jag det är ett märkligt och osympatiskt beteende att vilja positionera sig mot någon annans figurer. Såhär i efterhand har jag svårt att se att jag kommer uppdatera denna tråd mer.

Jag tänkte smuta ner den med sånt grus jag haft på min rhino för att lösa den biten. Den är egentligen till mina Redemtionists i Necromunda för en sidokampanj involverande fordon.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Per Pirat skrev:Oavsett om det var mina figurer som åtsyftades eller inte tycker jag det är ett märkligt och osympatiskt beteende att vilja positionera sig mot någon annans figurer. Såhär i efterhand har jag svårt att se att jag kommer uppdatera denna tråd mer.
Jag tyckte den såg rätt skojig ut. Kör på! Vi behöver lite liv i trådar som kan inspirera och ge idéer.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Per Pirat skrev: Såhär i efterhand har jag svårt att se att jag kommer uppdatera denna tråd mer
? Vaffan.. Lackar du ur för att en spinkig skåning dissar stajlen på din immolator? Jag tycker den är tuff. Dessutom är allt som avviker från standardvalet, precis som Röde skriver, -källor till inspiration och sånt som gör hobbyn lite skojigare. Den här tråden tycker jag är en av de som är roligast att följa. Kör hårt, Piraten!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

Jahopp. Johan förklarade vad jag menade.

Startar man inte en blog om sin armé för att få feedback? Om något nu är mindre snyggt får man väl nyttja sin rätt att påpeka detta, liksom man gärna får säga att mycket av det tidigare (ex seraphimerna och de snöiga skittarina) ser riktigt bra ut.. Jag tycker fortsatt att bilen som skall bli immolator är redigt ful men smaken är som tur är som baken. Att jämföra den med något annat är väl knappast ett helgerån på ett forum som detta där en mängd modeller passerar?

Döda du tråden om du vill, gör du det till följd av mina åsikter tycker jag du är fjantig.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Jag menade inte något ont med min kommentar och det kan jag inte tänka mig att Pär.B gjorde heller. (och han syftade med al säkerhet på mina weirda resin modeller inte dina demoner)

Kör hårt på modellbyggandet!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Kan inte alla bara enas att lillePers demoner är fantastiskt fula och piratPers bil är mer ball än snygg?
Och jag tycker att de påminner så pass om varandra att jag tror de är från samma tillverkare.

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Rhinon var aldrig problemet och kritik får man ta och ge på detta forum men då får det vara det man sysslar med också. Vi får se hur det blir med fler bilder, kul att ni andra är peppade. Snart bär det av till LinCon med mina FW demoner.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

pära skrev:den får ju perS's demoner att framstå som FW-modeller! :wub:
Det är inte Per Pirat som har fula demoner som i jämförelse med Per Pirats Rhino liknar snygga modeller från FårjWörd.

Ses om ett par timmar!

Anton

Inlägg av Anton »

Hur många Pä/er får det finnas eller omtalas i en och samma tråd? Mer än tre-fyra stycken på en gång gör mig förvirrad.

Tror inte Rhinon är helt hopplös, till skillnad från (insert some other Per here)s demonmodeller. Den har ju massa tomma ytor som kan pimpas med lämpliga GW-pryttlar.

Skriv svar