Modellering till din fördel.
- speedfreek
Modellering till din fördel.
Upptäckte i förra veckan att en Dread med dubbla autocannons från FW inte kan skjuta över en Rhino.
En Dread med autocannons från GW (Aegis Defence Line) kan skjuta över en Rhino med sina översta pipor.
Vilken är en "riktig" GW-Dread?
En Dread med autocannons från GW (Aegis Defence Line) kan skjuta över en Rhino med sina översta pipor.
Vilken är en "riktig" GW-Dread?
Re: Modellering till din fördel.
Tror du svarar på din egen fråga. Den "riktiga" kanonen till en dread är en dreadkanon och inte en aegiskanon. Men jag skulle obry mig rätt fett vilka bitar min motståndare använde även om det gav honom skottfält och cover samtidigt.
Eller så drar man LOS från swivel pointen, och inte från godtycklig pipa, så blir det samma oavsett hur man byggt dem armarna.
Lägg på några millimeter på höjden i midjan på dreadan så kanske han kan se över med FW pistolerna också? Eller ställ han på en liten förhöjning på basen...
Fusk fusk
Fusk fusk
Jupp. Har sett mer än en Rifleman som har FW armar och kan skjuta över rhinosKimich skrev:Lägg på några millimeter på höjden i midjan på dreadan så kanske han kan se över med FW pistolerna också? Eller ställ han på en liten förhöjning på basen...
Fusk fusk
En bild säger mer än 1000 kaniner
Jag har modellerat min Chaos sorcerer en typ 4 cm upp i luften, dock skulle jag aldrig hävda att han kanskjuta från den punkten och jag skulle inte ha några problem om nån vill skjuta honom på den höjden... mitt misstag, min miss, mitt problem!
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
Bara för att man varit med om det är det ju inte rätt.
Om man ska vara petig så står det väll inget om hur man måste rikta vapnen? Bara rikta dem rakt upp i luften. Enda som står är att du kollar LoS från pipan.
och riktar du pipan rakt upp ser du över en rhino
Ägare av Weighted Dice din Spellbutik i Katrineholm och på Nätet
-
Bengtsson den yngre
Nej.Flychten skrev:och riktar du pipan rakt upp ser du över en rhino
Spontant skulle jag säga att eftersom det inte finns någon GW-modell för twin auto så borde man följa vad som gäller för andra dreads och andra andra dreads (tror att twin-las exv inte kan) kan inte skjuta över en rhino.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Man ska rikta vapnet mot målet, står hur tydligt som helst.Flychten skrev:Om man ska vara petig så står det väll inget om hur man måste rikta vapnen? Bara rikta dem rakt upp i luften. Enda som står är att du kollar LoS från pipan.