Space wolves 1750P till typ, kanske turnering!
Space wolves 1750P till typ, kanske turnering!
Tjo!
Har efter mycket huvudvärk och ett antal hårtussar senare lyckats trixa ihop en armélista med komp, bara gudarna vet om jag har räknat rätt på kompet men jag gjorde mitt bästa.
Jag har förhoppningar att kanske få spela nere i Varberg med den här listan och tänkte redan nu börja om fråga om vad folk tycker om listen, kommer den bli överkörd runda 1 eller är den förlåtande för mig själv eller är den totalt omöjlig att vinna emot(heh).
HQ
Wolf lord
Term.Arm
TH
SH
Saga of the bear
215 pts Komp:-8
Wolf priest
Jumppack
125 pts Komp:-2
ELITES
Wolf guard pack
3
PF & PP
Wolf claw
PW
PTS 109 Komp:
Dreadnought
Heavy flamer
TL Lascannon
145 pts Komp:-3
Dreadnought 2
Multi-melta
PTS 105 Komp:-3
TROOPS
Grey hunter squad 1
9 +1 WG
PP
Meltagun
Rhino
PTS 185 Komp:-5
Grey hunter squad 2
9+1 WG
PG
PP
PTS 160 Komp:3,5
Blood claws pack
9+1 WG
Flamer
PTS 135 Komp:2,5
FAST ATTACK
Skyclaw pack
PF
PTS 205 Komp:-2
HEAVY SUPPORT
Long fangs
2x ML
2x HB
PTS 105 Komp:-5
Land raider Redeemer
SB
MM
PTS 260 Komp:-13
Dedicated transport
1x Rhino(Poäng inräknade med GH 1) Komp:-3
Vehicles komp: -1 (Vet inte om dreadarna räknas som vehicles)
Slutkomp: 54
PTS 1749
*Edit*
Ledsen om det ser ut som att jag spammar men jag är informations-hungrig eller vad man ska kalla det!
Vad är ett bra medelvärde på kompen förresten? Är det någon speciell siffra man vill sikta mot eller vad?
Tack på förhand!
Har efter mycket huvudvärk och ett antal hårtussar senare lyckats trixa ihop en armélista med komp, bara gudarna vet om jag har räknat rätt på kompet men jag gjorde mitt bästa.
Jag har förhoppningar att kanske få spela nere i Varberg med den här listan och tänkte redan nu börja om fråga om vad folk tycker om listen, kommer den bli överkörd runda 1 eller är den förlåtande för mig själv eller är den totalt omöjlig att vinna emot(heh).
HQ
Wolf lord
Term.Arm
TH
SH
Saga of the bear
215 pts Komp:-8
Wolf priest
Jumppack
125 pts Komp:-2
ELITES
Wolf guard pack
3
PF & PP
Wolf claw
PW
PTS 109 Komp:
Dreadnought
Heavy flamer
TL Lascannon
145 pts Komp:-3
Dreadnought 2
Multi-melta
PTS 105 Komp:-3
TROOPS
Grey hunter squad 1
9 +1 WG
PP
Meltagun
Rhino
PTS 185 Komp:-5
Grey hunter squad 2
9+1 WG
PG
PP
PTS 160 Komp:3,5
Blood claws pack
9+1 WG
Flamer
PTS 135 Komp:2,5
FAST ATTACK
Skyclaw pack
PF
PTS 205 Komp:-2
HEAVY SUPPORT
Long fangs
2x ML
2x HB
PTS 105 Komp:-5
Land raider Redeemer
SB
MM
PTS 260 Komp:-13
Dedicated transport
1x Rhino(Poäng inräknade med GH 1) Komp:-3
Vehicles komp: -1 (Vet inte om dreadarna räknas som vehicles)
Slutkomp: 54
PTS 1749
*Edit*
Ledsen om det ser ut som att jag spammar men jag är informations-hungrig eller vad man ska kalla det!
Vad är ett bra medelvärde på kompen förresten? Är det någon speciell siffra man vill sikta mot eller vad?
Tack på förhand!
Re: Space wolves 1750P till typ, kanske turnering!
Dreadnoughts räknas som fordon. Allting som har AV, utom Artillery (och säkert något mer som jag har glömt bort men Zurken kommer påminna mig om), räknas. Vissa saker räknas dock som två fordon, till exempel Land Raidern, och en del andra saker som man kan köpa i squadrons räknas bara som ett fordon för hela enheten.
Edit: Ninjad av Headwar...
Dreadarna räknas som fordon och Land Raidern räknas som två så ditt fordonsminus är -6.
Sen har du inte skrivit ut hur många det är i Sky Claw enheten, men det går väl att räkna ut om poängen är rätt.
Om du ska spela i Varbergs nästa turnering så ska du tänka på att de INTE använder kompmallen utan sätter kompen subjektivt. Så tänk bort kompmallen och spela en lista som DU tycker är bra och rolig. Du kommer att få en komp som du förtjänar ändå.
En varbergsturnering är riktigt bra att göra sin turneringdebut på, det är ett väldigt lugnt och avslappnat klimat där. Jag tror den här listan kommer få runt medelkomp och du kommer antagligen kunna klara dig helt ok med den.
Dreadarna räknas som fordon och Land Raidern räknas som två så ditt fordonsminus är -6.
Sen har du inte skrivit ut hur många det är i Sky Claw enheten, men det går väl att räkna ut om poängen är rätt.
Om du ska spela i Varbergs nästa turnering så ska du tänka på att de INTE använder kompmallen utan sätter kompen subjektivt. Så tänk bort kompmallen och spela en lista som DU tycker är bra och rolig. Du kommer att få en komp som du förtjänar ändå.
En varbergsturnering är riktigt bra att göra sin turneringdebut på, det är ett väldigt lugnt och avslappnat klimat där. Jag tror den här listan kommer få runt medelkomp och du kommer antagligen kunna klara dig helt ok med den.
Alexander Merinen
Tack för snabba svaren! Ja det var ju lite 50/50 där med dreadisarna, skyclawsen är 10 stycken + 1 powerfist. Dom ska hoppa omkring och leka med prästen!
Så med subjektiv komp behöver jag själv inte räkna ut det utan det gör arrangörerna? Ja jag tycker listan är ganska kul att spela, den är hyffsat balanserad att möta det mesta!
Så med subjektiv komp behöver jag själv inte räkna ut det utan det gör arrangörerna? Ja jag tycker listan är ganska kul att spela, den är hyffsat balanserad att möta det mesta!
Precis, det är arrangörerna som sätter kompen ut efter vad de tycker helt subjektivt.
Alexander Merinen
Några frågor: varför Plasma Gun (som jag antar att PG står för) i enheten som ser ut att vara designerad för Wolf Lorden samt Land Raidern? De får ju inte skjuta den och anfalla, och de kommer konstant vara på väg framåt eller sitta i en bil de inte kan skjuta ut ur.
De Wolf Guards som står i din Elites-sektion, ska de hänga med dina olika Grey Hunters och Blood Claws? I så fall är det bra att skriva ut var någonstans vilken kille är. Dessutom blir det lättare att räkna kompen (om det är kompad turnering). Om de inte är det utan det är nakna Wolf Guards förstår jag inte riktigt vad Eliteskillarna ska göra (annat än se snygga ut).
Annars tyckte jag att det såg ut som en kul och inte helt vanlig lista för Space Wolves. Härligt!
De Wolf Guards som står i din Elites-sektion, ska de hänga med dina olika Grey Hunters och Blood Claws? I så fall är det bra att skriva ut var någonstans vilken kille är. Dessutom blir det lättare att räkna kompen (om det är kompad turnering). Om de inte är det utan det är nakna Wolf Guards förstår jag inte riktigt vad Eliteskillarna ska göra (annat än se snygga ut).
Annars tyckte jag att det såg ut som en kul och inte helt vanlig lista för Space Wolves. Härligt!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Ah nä Blood clawsen kommer åka runt med lorden i Land raidern, Grey hunter killarna kommer åka i rhino med en melta och den andra GH squaden hade jag tänkt att dom följer efter Land raidern så gott dom kan för att säkra upp det Land raidern tar....typ haha.Serpent skrev:Några frågor: varför Plasma Gun (som jag antar att PG står för) i enheten som ser ut att vara designerad för Wolf Lorden samt Land Raidern? De får ju inte skjuta den och anfalla, och de kommer konstant vara på väg framåt eller sitta i en bil de inte kan skjuta ut ur.
Ja precis Wolf guards ska alla ut i olika squads, kanske ser bättre ut att skriva som du säger! Regelfråga! Jag antar att Wolf guardsen fortfarande tar upp ett "Elite choice" i force organisation, eftersom jag inte splittrar upp dom förrän deployment?
Tack för det Serpent!
Ja, de tar upp en FOC ändå. Att man splittar upp dem redan när man skriver listan är huvudsakligen för att kompmallen ska fungera, man räknar alltså inte ut deras komp utifrån vad som står på Wolf Guard-entryt, utan man tittar istället på den squad som de har placerats i för att se hur mycket minus de får för sin utrustning.Windbite skrev:Ja precis Wolf guards ska alla ut i olika squads, kanske ser bättre ut att skriva som du säger! Regelfråga! Jag antar att Wolf guardsen fortfarande tar upp ett "Elite choice" i force organisation, eftersom jag inte splittrar upp dom förrän deployment?
I så fall tycker jag att du ska överväga att byta en plasmapistol mot en extra Grey Hunter i den springande squaden. Då har du dessutom ett gratis specialvapen till. Ännu mer plasmaskott är ju inte fel. 
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Hej, kul att se lite annorlunda gear på WG. Har själv väldigt svårt för PP tycker combi vapnen är för bra som alternativ när man ändå max får använda PP:n ca 2ggr i ett battle.
Tycker verkligen att du ska försöka trycka in standar i dina grey hunters, det är deras bästa uppgradering (i mitt tycke).
Annars ser det ut som en rolig lista att spela.
Tycker verkligen att du ska försöka trycka in standar i dina grey hunters, det är deras bästa uppgradering (i mitt tycke).
Annars ser det ut som en rolig lista att spela.