Köpte för ett par månader sen IG codexet efter att ha tröttnat på 3+ armor save(lät lite dumt, nåväl) och kände att jag ville testa på de något mer jordnära människorna. Efter att ha beslutat temat på armén föll valet på Catachans!
Läste en fluff text som handlade om ett kombinerat regemente bestående av catachans och Elysians och tyckte det lät något helt otroligt coolt! Blev även mäkta imponerad av alla deras specialkaraktärer och bestämde mig för att inkludera alla tre (Straken, Harker och Rambo).
Just nu speltestar jag på 1250 poäng tills jag har köpt fler modeller och målat klart de jag har och tänkte att innan jag fortsätter så kanske jag kan få lite tips & tricks från dem som(förhoppningsvis) vet bättre!
Catachan jungle fighters army list 1250 pts
HQ
Company command squad
- Colonel Straken
- Medi-pack
- Regimental standard
- Vox caster
- Meltagun
- 2x Bodyguards
PTS: 235
Elites
Guardsman Rambo….Marbo
PTS: 65
Troops
Infantry platoon
Platoon Command squad
- Boltgun
- Platoon standard
- Sniper rifle
- Vox-caster
PTS: 57
Infantry squad 1
- Bolt pistol
- Flamer
- Vox-caster
- Chimera –Stormbolter, HK Missile, Extra armor
PTS: 147
Infantry squad 2
- Flamer
- Vox-caster
PTS: 60
Heavy Weapons squad
- 2x Missile launchers
- 1x Autocannon
PTS: 85
Heavy Weapons squad 2
- 2x Missile Launcher
- 1x Heavy bolter
PTS: 85
Veteran Squad
- Gunnery Sergeant Harker
- 3x sniper rifles
- 1x Autocannon
PTS: 150
Veteran Squad 2
- Bolt pistol & Power weapon
- Vox-Caster
- Grenade Launcher
- Heavy flamer
- Plasma gun
- Doctrin: Grenadier
PTS: 157
FAST ATTACK
Valkyrie Assault Carrier
- Lascannon
- 2x Heavy bolters
PTS: 135
Armoured Sentinel Squadron
- Plasma cannon
PTS: 75
Allt: 1381
Utan Sentinels: 1176
Total: 1246 pts
Planerar att utöka såklart med fler valkyrior eller vendettas och även mer Heavy weapons teams för just nu är väl mitt anti-tank det som saknas mest, dock vet jag inte hur jag ska göra med Heavy supports. För dels är alla deras tanks anskrämligt fula och.....nä tanksen är bara så jäva fula helt enkelt(ursäkta franskan!). Så det får väl bli en hel del trupper istället!
Ris och ros bring it!