Vad har du målat osv idag?
Re: Vad har du målat osv idag?
snyggt målat, men lasern hade funkat bättre om den hade haft den stora backpacken och massa kablar till vapnet
nu ser det bara stort o ofunktionellt ut
nu ser det bara stort o ofunktionellt ut
-
Otto_Serholt
Bah! Gillar lasern skarpt. Man är nog fast i en viss design vad gällande laserkanoner. Älskar att den sticker ut så skarpt men att man ändå ser vad det är tydligt på spelbordet.!
Lite blandade kommentarer. Personligen så tycker jag att laserkanonen blev tuff! Jag har gjort ungefär likadant med en Multi-Melta samt en Missile Launcher och finner att "helheten" blir häftig. Laserkanonen är från en Razorback så jag har inga extra stora backpacks att tillgå och jag orkar inte konvertera dit en massa sladdar, det finns det inte tid för. Min dunder-elds-kanon kanon ska jag försöka passa in i samma höft-tema.
Den vite killen är från ett annat "försök". Jag testar lite olika metoder för att hitta något som går snabbt att måla, blir hyffsat snyggt och lite udda. De gröna sprayades vid nedsläpp och var färdiga vid slutsignal. Efter att det gröna sprayet torkat så washade jag dem, för att sedan torrborsta dem igen med grönt. Rosten stöpplades på (GW Dark Flesh, Orange av ngn typ och VGC Filthy Brown) och figuren fick sedan en drybrush av GW Boltgun Metal. Lite detaljer samt baser och sedan var det klart!
Den vite killen är från ett annat "försök". Jag testar lite olika metoder för att hitta något som går snabbt att måla, blir hyffsat snyggt och lite udda. De gröna sprayades vid nedsläpp och var färdiga vid slutsignal. Efter att det gröna sprayet torkat så washade jag dem, för att sedan torrborsta dem igen med grönt. Rosten stöpplades på (GW Dark Flesh, Orange av ngn typ och VGC Filthy Brown) och figuren fick sedan en drybrush av GW Boltgun Metal. Lite detaljer samt baser och sedan var det klart!
- speedfreek
Såhär gjorde jag en Conversion Beamer.
Det kanske går att göra något liknande?

Det kanske går att göra något liknande?

Jävligt grym och snyggt målad som fan speedfreak.
-
Otto_Serholt
Speedfreak... din mamma är en ostbåge!!! Älskar dina figurer. Måla snabbare och mer!!!
- speedfreek
Det är mycket lättare att återanvända gamla bilder...
Otto_Serholt skrev: din mamma är en ostbåge!!!
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Samuel, vad är det för armé du målar på? Har du kastat vargarna överbord?
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
Om man inte spelar har man väll gjort det samma, oavsett ödletema? 
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.