Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Mortarion

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Mortarion »

Warriorn ser bra ut. Vapnet blev mycket bättre när det fick en extra färg.
Men basen ser rätt skum ut. Det är fel form för att vara snö och fel färg för att vara gräs. Det ser mest ut som om han står på en vit ryamatta.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Det är en vit människoätande ryamatta, den enda egentligt intelligenta varelsen i universum
En bild säger mer än 1000 kaniner

loesh

Inlägg av loesh »

Mortarion skrev:Warriorn ser bra ut. Vapnet blev mycket bättre när det fick en extra färg.
Men basen ser rätt skum ut. Det är fel form för att vara snö och fel färg för att vara gräs. Det ser mest ut som om han står på en vit ryamatta.

Tror det är fotot som spelar lite spratt, ser väldigt mycket mindre ut som en ryamatta i verkligheten :) Kanske ska försöka få det lite tjockare dock (aldrig använt GW snö innan).

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Målat klart min Sanguinary priest
Bild

svärdet blev åt helvete , kan fan inte måla snygga power swords men men det är bara till spelbordet inte till GD :lol:

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

En lite speciell och ganska sträng tolkning av "åt helvete". ;)

Tycker det ser alldeles utmärkt ut. (Förutsatt att man gillar turkosa power weapons, men det tycks ju vara det nya svarta.)

Claimh_Solais

HeadWar skrev:En lite speciell och ganska sträng tolkning av "åt helvete". ;)

Tycker det ser alldeles utmärkt ut. (Förutsatt att man gillar turkosa power weapons, men det tycks ju vara det nya svarta.)
mja mer åt helvete som i att det inte alls blev som jag tänkt mig
powers weapons är grymt svårt att få snyggt , liksom bara metall ser tråkigt ut , lägg i för mycket färg ser det för "leksaks aktigt" ut
har någon bra tips på hur man kan måla power weapons så dom sticker ut men inte ser ut som något från gay pride så vill ja se

Jacke

Inlägg av Jacke »

Claimh_Solais skrev:
HeadWar skrev:En lite speciell och ganska sträng tolkning av "åt helvete". ;)

mja mer åt helvete som i att det inte alls blev som jag tänkt mig
powers weapons är grymt svårt att få snyggt , liksom bara metall ser tråkigt ut , lägg i för mycket färg ser det för "leksaks aktigt" ut
har någon bra tips på hur man kan måla power weapons så dom sticker ut men inte ser ut som något från gay pride så vill ja se
Jag kör mina demoners svärd med vit bas, grön wash och vit drybrush. Mycket simpelt och ser otroligt effektfullt ut som kontrast till de mörka hudtonerna på dess ägare. Men det skulle nog inte passa lika bra till en armé med ett ljusare färgtema.

Sedan så tycker jag att resten av din apotekare var väldigt snygg ;)

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

@ Claimh_Solais

flipen cool man :D
becon är ganska roligt.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Claimh_Solais skrev:powers weapons är grymt svårt att få snyggt , liksom bara metall ser tråkigt ut , lägg i för mycket färg ser det för "leksaks aktigt" ut
Om man bara utgår från en mörk färg så tycker jag att man kan ha hyggligt mycket färg i utan att det ser för konstigt ut. Visst sticker det ut, men det tycker jag att specialvapen skall göra.

Ett exempel på hur jag menar:
Bild

Claimh_Solais

Dom såg nice ut du

kan man kanske få en liten tutorial och en närbild ? :D

Skriv svar