Utvärdering

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Revener

Re: Utvärdering

Inlägg av Revener »

Spelade inte men hängde en del i lokalen.
Helt klart mycket trevligare än det brukar vara, luftigt och friskt istället för fisigt och instängt även om det är hyfsat varmt.

Cafeterian bör väl gå lösa med frivilliga dock så verkade det var lite ont om villiga arbetar Grunts på Gothcon överlag i år. T.o.m jag jobbade och det brukar jag inte :)

för övrigt hade Egge nämmt att släp behövdes, så hade jag fixat ett släp gratis :P

Tony.
ARRRRRRRRRRRR!!
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar

jockelinde
Kontakt:

Inlägg av jockelinde »

* Fantastiskt mycket bättre lokal.

* Jag föredrar det nya schemat framför de gamla passen, även om det var svårt att se något annat alls av gothcon. Jättekul att få spela 6 matcher och skönt att ha 3,5 timmar på sig. Möjligen skulle man kunna börja spela lite tidigare på fredag och spela 2,2,1+1 för att frigöra lite mer tid för övriga gothcon.

* Bra missions. Min enda invändning är att det var lite för lätt att norpa flaggan för cc-iga arméer som får första rundan mot skytte-arméer.

* Inga problem med terrängen på något av borden jag spelade på.

Sammanfattning: Best tournament ever

GLinus

Inlägg av GLinus »

+ Lokalerna var helt strålande. Bästa hitills.
+ Årets Missions suveränt roliga.

- Lottningen. Hur svårt ska det vara att se till att de som betalat 300-400 kronor för att få vara med och spela, ska slippa att spela mot de som de spelar mot "gratis" varje vecka hemma på föreningen? Jag tycker att det är sjukt dåligt att vissa Gastare lottades mot andra Gastare i 4 eller 5 av sex slag. Vi var förvisso den förening som hade flest närvarande, men vi var ändå bara 15 av 120 föranmälda. Jag kan förstå om man vill lotta topp-10 eller topp-20 helt oberoende av föreningstillhörighet, men utöver det finns det i mina ögon inga som helst försvar för att inte ta hänsyn till förening. Man betalar en hel del pengar för att få spela mot andra människor än de man kan spela mot varje vecka hemma på föreningen. Personligen "drabbades" jag bara en gång under turneringen och fick då möta Max som jag ändå inte hade spelat mot tidigare, men Fanni förtjänar ju att få pengarna tillbaka då han bara fick möta 2 personer som inte var med i Gast. Problematiken hade enkelt undvikits genom att justera ett snäpp upp eller ner när man ser att folk får möta sina föreningskompisar. Det hade påverkat turneringen mycket marginellt rent tävlingsmässigt, och hade varit schysst mot samtliga spelare. Frågan var uppe även förra året då somliga Gastare drabbades på samma sätt som i år, och då utlovades bättring. Hoppas nu att det sker till nästa år. Ola på Gast har erbjudit sig att skriva en lottningsform som automatiskt löser problemet åt arrangören. Mitt förslag är att ni antar det erbjudandet.

- Det faktum att man mer eller mindre inte hann med att se något av konventet i övrigt. Jag hade hellre sett att man började tidigare på fredagen och flyttade en omgång till fredag förmiddag. Då hade man hunnit äta mat utan stress och insupa resten av vad som händer på konventet. Det hade gjort schemat luftigare och lugnare.

Avslutningsvis vill jag på det stora hela tacka för en riktigt trevlig helg. Ett stort tack till alla mina motståndare för att ni lekte framtidskrig med mig, och att ni gjorde det på ett exemplariskt sätt.
Tack alla arrangörer som slitit för att göra denna helg möjlig.

Jag ser redan fram mot nästa år!
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Argos

Inlägg av Argos »

Det borde inte vara några problem att lägga in i programmet så att man slipper möte klubb-kompisar där det inte påverkar tävlingsmomentet i någon större grad.

Men påminn oss gärna när det drar ihop sig till nästa år så är chansen större att vi kommer ihåg det.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Kommer inte på något positivt, som inte redan nämnts :)

Men vill också trycka på lottningsproblemet. Less Gast-KM, more GC.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Lottningen måste vi titta på rejält till nästa år.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Hylander skrev:Lottningen måste vi titta på rejält till nästa år.
Håller med. Förra året började med att jag fick spela första matchen mot clara. Det var sjukt antiklimax... :|
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Michael Carl

Inlägg av Michael Carl »

Skall se över lottningen till nästa gång.

Kontrollerade lottningen på första matchen i år, men skall i framtiden se till att även under de senare matcherna skall den undre halvan slipper möta folk från samma förening om det är möjligt.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Jag tycker översta fjärdedelen är mer passande att man kan få möta duktiga föreningspolare i.

GLinus

Inlägg av GLinus »

Asplund skrev:Jag tycker översta fjärdedelen är mer passande att man kan få möta duktiga föreningspolare i.
Håller med Asplund om att det först bör vara i topp 25% eller topp 20% som man får stå ut med vem som helst som motståndare.
Om man nöjer sig med att halva spelfältet ska slippa risken så tror jag att problemet stort kommer att kvarstå.
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Skriv svar