Hej !
Jag undrar hur Haywire grenades funkar egentligen ?
Är dom som krak eller melta (max en attack per modell) eller kastar man en per attack man har ?
Funkar dom annorlunda mot dreads än mot andra fordon ?
Det står inte uttryckligen i DE-codexen...
Haywire grenades
Re: Haywire grenades
Alla granater är max 1 attack per modell utrustad med dom (sidan 63 grundboken).
Skillnaden mot walkers är att det inte spelar någon roll hur långt walkern har förflyttat sig när du slår i närstrid (till skillnad mot andra fordon utan WS), utan du slår mot WS för att avgöra om du träffar eller inte.
Med Haywire grenades så slår du 1d6 efter att du träffat med attacken för att avgöra resultatet (no effect, glancing, etc) istället för att jämföra styrka mot Armor Value.
Skillnaden mot walkers är att det inte spelar någon roll hur långt walkern har förflyttat sig när du slår i närstrid (till skillnad mot andra fordon utan WS), utan du slår mot WS för att avgöra om du träffar eller inte.
Med Haywire grenades så slår du 1d6 efter att du träffat med attacken för att avgöra resultatet (no effect, glancing, etc) istället för att jämföra styrka mot Armor Value.
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."
Nej...
Så länge walkern inte är immobiliserad träffar du på 6or. Är den däremot immobiliserad träffar du enligt WS.
Så länge walkern inte är immobiliserad träffar du på 6or. Är den däremot immobiliserad träffar du enligt WS.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Hälften rättEyeGuy skrev:Skillnaden mot walkers är att det inte spelar någon roll hur långt walkern har förflyttat sig när du slår i närstrid (till skillnad mot andra fordon utan WS), utan du slår mot WS för att avgöra om du träffar eller inte.
Inte riktigt men det börjar närma sig.Röde skrev:Nej...
Regelboken, sid 73 skrev:Grenades and melta bombs can be used against a walker. A model will only manage to score a hit with a grenade against a walker on the roll of 6. However, if a walker is already stunned or immobilised at the start of the Assault phase, the attackers roll to hit based on the normal comparison of WS. Remember that models using grenades against vehicles only make one attack.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Ah, ni har helt rätt. Tack för korrekturen Röde och Yautja. (:
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."
Just ja, Stunned också. Jag blir lika förvånad varje gång jag läser det.