Utvärdering

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Hylander

Re: Utvärdering

Inlägg av Hylander »

Lite klargörande angående pengar.

Av de 75kr som 40k tar så går 1/3 till GC. Alts åhar vi 50kr per deltagare att röra oss på. vilket ger 6000kr.
80
Att hyra släp i 3+ dagar går på strax under 2000kr och vi behövde 2 släp. (Ryds terräng och ToKs terräng)

Bensin vbg ca 20l -> 300kr (släp drar mer bensin)
Bensin Ryd ca 60l -> 900kr

Bensin vbg x2 pga kompningsträffar ca 4x8l -> 480kr

Papper/Toner/tejp/ mm under arret ca 200kr

Detta blir ca 5500kr resten blir bucklor.

Så visst hade vi haft 3000 till så hade jag bott på hotell (Limo har inte dragkrok...)

Lokalerna kostar MASSOR. Pengarna vi betalar till GC (275-375) äts snabbt upp av lokalkostnaderna. Vi får tillgång till Kåren på torsdags kvällen för att hinna ställa iordning och lämnar den på söndagen. Att hyra såpass stora lokaler i centrala Gbg kostar.

MEN i den stora biten är nog allt kringjobb som GC står för. Kiosken, Fixa lokalen, ha hand om anmälan, ekonomiskt säkerhet, städa/fylla papper på dassen alla dessa delarna och några till görs inte av sig självt. Vi som arrangerar skulle inte orka med att hålla i turneringen om ingen skötte dessa delarna åt oss.

Att sedan betala 400kr för, förhoppningsvis, en hel helg av kul umgänge med smågubbespel är inte massor med pengar om vi jämför lite: Bio, krogen, osv.

Jag hoppas detta gett lite svar och att ni dessutom inser vart pengarna går. Om ni sedan har en ekonomi som är ansträngd och därmed har svårt att pröjsa dessa pengar för ett helgnöje så förstår jag detta (har själv varit student). Mitt råd är att undvika två kvällar på er lokala kårpub och måla lite på armén istället ;)

Hoppas ni hade en kul helg och återkommer nästa år!
/Pär
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Molgorain

Inlägg av Molgorain »

Får arrangörerna driva egen kioskverksamhet, eller finns det något krav från Gothcon?

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Vet faktiskt inte men vi slipper gärna sköta kiosken. Dock kanske det kan vara lönt att ha kaffet/Te igång tidigare och det kanske kan lösas kollektivet. Sådant får vi kolla på till nästa år.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

egge

Inlägg av egge »

Bensin och släp för 25 rydbord hamnade på 2200 kr, tror jag, give or take 100...

Den stora fördelen med att ha flera förenignar som fixar bord är att ingen ensam förening behöver fixa bordet och städa undan och plocka undan. Arrangörerna kan skita i att krångla med 60 bord och kan strunta i majoriteten utav borden. Jag tror det är värt en hel del i jämförelse med att 5 personer skall plocka undan, städa och krångla med samtliga bord.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Molgorain

Inlägg av Molgorain »

Hylander skrev:Vet faktiskt inte men vi slipper gärna sköta kiosken. Dock kanske det kan vara lönt att ha kaffet/Te igång tidigare och det kanske kan lösas kollektivet. Sådant får vi kolla på till nästa år.
3-5 kaffebryggare vid arrangörs-/informationsbordet. Eller så pratar man med junior-avdelningen för något idrottslag, och undrar om de kan hålla i kioskverksamheten, samt att man kommer överens om någon form av vinstfördelning. Man får inte bara en kiosk, utan kommer säkert dra dit en del yngre personer som aldrig har spelat 40k(folk som sköter kiosken och dess vänner som undrar vad det är de gör). Får man bara en att börja spela, så är det en vinst anser jag.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Molgorain skrev:
Hylander skrev:Vet faktiskt inte men vi slipper gärna sköta kiosken. Dock kanske det kan vara lönt att ha kaffet/Te igång tidigare och det kanske kan lösas kollektivet. Sådant får vi kolla på till nästa år.
3-5 kaffebryggare vid arrangörs-/informationsbordet. Eller så pratar man med junior-avdelningen för något idrottslag, och undrar om de kan hålla i kioskverksamheten, samt att man kommer överens om någon form av vinstfördelning. Man får inte bara en kiosk, utan kommer säkert dra dit en del yngre personer som aldrig har spelat 40k(folk som sköter kiosken och dess vänner som undrar vad det är de gör). Får man bara en att börja spela, så är det en vinst anser jag.
Som sagt vi vill inte ha mer på vårt bord inte ens 3-5 kaffebryggare. Vi skall dock kolla på lösningar till nästa år.

Något fotbollslag är det inte snack om, GC vill hålla i kiosken. Det är en viktigt inkomst för dem.

joppe2

Inlägg av joppe2 »

Jag tycker det var den bästa gothcon 40k turneringen någonsin, grymma lokaler, grymt arrangemang.
När jag spelar på konvent vill jag spela så många slag som möjligt, så jag uppskattar att alla får spela 6 slag.

RobinF

Inlägg av RobinF »

Nu var det min första 40k-turnering på ett bra tag, men det var rätt så rejält förbättrat jämfört med de gamla lokalerna, det var även rätt så bra att inte ha pass. Allt som allt så hade jag absolut inga klagomål på uppdrag, tidshållning eller organisation, så grymt jobbat (som vanligt och förväntat :mrgreen: ).

Skulle vilja se att se någon form av förhandsbedömning av listorna till nästa år, om det är möjligt. Jag försökte göra en lista för att få lite drygt medel, 10-11 komp, men fick ganska mycket lägre av det. Mitt problem var att listan som jag hade inte liknade några av exempellistorna, så därför trodde jag att den var mycket mjukare än den tydligen var. Men detta är mer en synpunkt än ett klagomål, det förstörde inte turneringen för mig direkt :).

Extremt bra jobbat grabbar! Syns på nästa konvent.

Användarvisningsbild
MelkerG

Inlägg av MelkerG »

Allt var superbra. Tidigare kiosk och kanske lite mer rotation på borden ( så man får spela på lite olika fast man står och trampar i bottenstriden ;))

Bruce

Inlägg av Bruce »

Allt var mycket bra ordnat en stor applåd till er arrangörer. Det bästa Gothcon jag varit på.

Ascoola missions, mer sånt.

Bra att slippa spela pass, man slipper sena nattpass och toktidiga mornar.

Jag har inte tid att åka på så många konvent per år och då är det gött att få spela mycket, 6 games är perfekt.

Det skulle sitta fint med en förhandsbedömning av kompen nästa gång, eller varför inte någon kompmall.

Jag sponsrar gärna Gothcon med lite deg, vad är 400kr mot en kväll på krogen,jag skulle inte gnälla om ni tog mer betalt och delade ut priser.

Skulle även vilja tacka dom jag spelat mot, riktigt trevligt folk.

Vi ses på Bsk
/Örjan Rosengren.

Skriv svar