Teleport Homer
-
Johannesson
Re: Teleport Homer
Och bara så du inte missförstår, många regler och saker som gw skrivit är väldigt otydliga eller motsägelsefulla, så fråga gärna om det och det är bra att det diskuteras. Men det är inte samma sak som att leta hål...
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Re: Teleport Homer
Jag håller med om otydligheterna, och i detta fall hittade jag inte den nämnda delen i FAQen som hade löst alltihop.
Och hålen finns ju tyvärr där. Jag ser dom hellre i förväg än att snubbla i dom och bryta benet. (;
Det betyder ju självklart inte att jag kommer använda mig av dom bara för att jag vet om dom. I detta fallet slipper jag t ex att motståndarens GK-termies (som blivit väldigt vanliga här) deep strikar brevid mina Ravenwing bikes (som har homers, kan inte välja bort dom).
Jag tror dom andra som svarade tolkade det hela på det sättet. Och jo, jag kan bara förstå och hålla med dom i hur dom reagerade. Inte alltid roligt med RAW-tolkningar och WAAC.
Och hålen finns ju tyvärr där. Jag ser dom hellre i förväg än att snubbla i dom och bryta benet. (;
Det betyder ju självklart inte att jag kommer använda mig av dom bara för att jag vet om dom. I detta fallet slipper jag t ex att motståndarens GK-termies (som blivit väldigt vanliga här) deep strikar brevid mina Ravenwing bikes (som har homers, kan inte välja bort dom).
Jag tror dom andra som svarade tolkade det hela på det sättet. Och jo, jag kan bara förstå och hålla med dom i hur dom reagerade. Inte alltid roligt med RAW-tolkningar och WAAC.
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."