Jag antar att det är så här men lika bra att höra med folk som spelar mycket.
Necron Flayed Ones
Necron Flayed Ones
Necron Flayed Ones har två attacker i grunden och är utrustade med Claws, betyder det att de får +1 attack för att de har två lika närstridsvapen? (dvs får tre attacker i närstrid)

Re: Necron Flayed Ones
DE får bara extra attacker om det uttryckligen står att de har två olika klor. Står det bara Claws så får de inte extra attacker.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Dom får inga extra attacker då dom bara har claws precis som smurfeN säger. Får att få det måste det uttryckligen stå claws (counts as 2*close combat weapons).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Betyder det alltså att Wraiths får +1 attack i närstrid eftersom de har både "Claws and barbed tail"?

Står det "counts as 2*close combat weapons".Magnus skrev:Betyder det alltså att Wraiths får +1 attack i närstrid eftersom de har både "Claws and barbed tail"?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Två olika specialvapen ger inte bonusattack. 
Flayed ones har i likhet med alla andra monster med flera klor, tänder, mm. Inkluderar de attackerna i profilen. Så vida det inte utttryckligen står att de räknas som att de har två närstrids vapen så hör det inte det. GW har förtydligat detta på vissa ställen, men inte på alla.
Modeller som tex har: "Claws, fangs and a bad attitude" som vapen räknar inte detta som flera närstridsvapen...
Modeller som tex har: "Claws, fangs and a bad attitude" som vapen räknar inte detta som flera närstridsvapen...
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- speedfreek
Är det inte "claws, jaws and a bad attitude"?
- speedfreek
Kollade min Codex, nu när jag för en gångs skull är i rätt stad, och jag hade rätt...
ja ja orka komma roliga citat från tyranid codexen exakt..