Grey Knights trolleri

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Seregon

Re: Grey Knights trolleri

Inlägg av Seregon »

Bulgrim skrev:He, men stackars justicar Thawn från nya codex;
mastery level 2 men bara en magi - hammerhand.
Typo eller stacka?!
Force weapon är nummer två.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Ah, du menar så... (Redan glömt, jag har inte släppt 'hunters codex än :oops: .)
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!

tue

Inlägg av tue »

och du kan använda den i din motståndares fas också

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Är frågan här - 1. Hur man får göra idag, eller 2. Hur man borde få göra?

De 2 senaste turneringar jag spelat har i allafall mephiston fått hoppa upp till 3 ggr. Å jag har nog tänkt att min epistolary libbe får kasta sin spell 2ggr på gothcon, om han inte får det skulle jag vilja revidera min lista å göra nå vettigare med 50p för epistolary....

/Papa D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Swe-FAQn är ju hyfsat entydig, så fuska på du bara. ;)

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag håller med Jon.

Tycker det är solklart fusk, men vi har skrivit att det är ok, så då är det det för alla.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Papa D skrev:Är frågan här - 1. Hur man får göra idag, eller 2. Hur man borde få göra?

De 2 senaste turneringar jag spelat har i allafall mephiston fått hoppa upp till 3 ggr. Å jag har nog tänkt att min epistolary libbe får kasta sin spell 2ggr på gothcon, om han inte får det skulle jag vilja revidera min lista å göra nå vettigare med 50p för epistolary....

/Papa D
Va? Hur kan det här fungera? Även om han har tre vingar på sig får han ju bara flytta en gång ändå väl...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Han menar nog snarare att han har tre försök på sig att kasta spellen, om det är så han blir blockerad av hoods eller liknande.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

De Gonka sa...
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Självklart får du kasta samma spell två gånger, det är faqat så. (Dock tycker jag inte det är självklart att det ska vara så)

//Eldarspelare som int3rn3t whinar

Skriv svar