Grey Knights trolleri
Re: Grey Knights trolleri
Står inget om att dom inte stackar så varför skulle dom inte göra det?, hittar inget i reglerna om att dom inte skulle göra det.
Motsatsen är dock inte sann, då det inte heller står något om att dom kan stacka.Malleus skrev:Står inget om att dom inte stackar så varför skulle dom inte göra det?, hittar inget i reglerna om att dom inte skulle göra det.
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Fast det behöver inte stå att nått ska kunna stacka för att det ska funka.EyeGuy skrev:Motsatsen är dock inte sann, då det inte heller står något om att dom kan stacka.Malleus skrev:Står inget om att dom inte stackar så varför skulle dom inte göra det?, hittar inget i reglerna om att dom inte skulle göra det.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Det är jag inte helt övertygad om. Så som jag ser det ger en förmåga (t.ex. hammerhand) färdigheten X (t.ex. +1 S), det spelar ingen roll hur många gånger du får förmågan, den ger fortfarande färdigheten X inte n*X (ursäkta matte-tänket).DHettNeck skrev:Fast det behöver inte stå att nått ska kunna stacka för att det ska funka.EyeGuy skrev:Motsatsen är dock inte sann, då det inte heller står något om att dom kan stacka.Malleus skrev:Står inget om att dom inte stackar så varför skulle dom inte göra det?, hittar inget i reglerna om att dom inte skulle göra det.
Så som jag ser det kan man bara vara affekterad av en förmåga på två olika sätt, antingen så har man förmågan eller så har man den inte. Det är enligt mig inte logiskt att ha samma förmåga flera gånger om för att skapa en helt ny förmåga.
Dock kan man ha två förmågor som var för sig gör samma sak, men tillsammans blir något annat (t.ex. Hammerhand + Might of Titan).
Jag inser dock att det inte finns något regelstöd för det här tänket och att det är högst subjektivt, men att enkelt kunna springa runt med S8+ på I10 är sjukt löjligt.
Alexander Merinen
Lyssna på Zurken. Han resonerar klokast i detta fallet.
Nog för att jag börjar bli gammal och senil etc etc. Men vart står det
att en magiker får lägga samma spell mer än en gång under samma magifas?
Nog för att jag börjar bli gammal och senil etc etc. Men vart står det
att en magiker får lägga samma spell mer än en gång under samma magifas?
Mork, the articulate ork!
Ganska säker på att man får lägga samma spell flera ggr men inte samma shooting flera ggr... kommer inte ihåg vart jag läste de om de va i en FAQ eller hur de va, så Mephiston får lägga wings of sanguine igen om han failar både en och två ggr.
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Helt klart, men det är skillnad på att kasta samma förmåga flera gånger och på att dessa förmågor adderas på samma person. Bara för att Mephe kastar wings två gånger får han bara förflytta sig som jump infantry en gång.Papa D skrev:Ganska säker på att man får lägga samma spell flera ggr men inte samma shooting flera ggr... kommer inte ihåg vart jag läste de om de va i en FAQ eller hur de va, så Mephiston får lägga wings of sanguine igen om han failar både en och två ggr.
/D
Fast när man ger en enhet Hammerhand så ger man inte enheten +1 S, utan förmågan Hammerhand. Att sedan lägga ytterligare en Hammerhand borde rimligtvis inte ge enheten Double Hammerhand (eller vad man nu skulle kalla det), utan den borde inte ha någon effekt då enheten redan har Hammerhand sedan tidigare.
Om man kan dra dubbla bonusar av samma regler borde exempelvis förmågor som ger andra enheter Scout som redan har Scout få flytta två gånger innan deployment, vilket bara känns märkligt.
Om man kan dra dubbla bonusar av samma regler borde exempelvis förmågor som ger andra enheter Scout som redan har Scout få flytta två gånger innan deployment, vilket bara känns märkligt.
Det står inte uttryckligen att man får göra samma power flera gånger, men det behövs inte.
Om du har en psycher som får göra 2 psychic tests per turn så måste det vara en restriktion för att psychern inte ska få göra samma power mer än en gång. Det finns som Papa D säger en restriktion på att du bara kan göra en psychic shooting power per turn och att man inte kan göra samma mer än en gång per turn, men inget om psychic powers i allmänhet.
Om du har en psycher som får göra 2 psychic tests per turn så måste det vara en restriktion för att psychern inte ska få göra samma power mer än en gång. Det finns som Papa D säger en restriktion på att du bara kan göra en psychic shooting power per turn och att man inte kan göra samma mer än en gång per turn, men inget om psychic powers i allmänhet.
Alexander Merinen
Ganska säker på att GW klantade sig när de skrev reglerna och inte fick med (eller tyckte att det var självklart) att man inte får använda samma power två gånger, men att de på reglerna för psychic shooting attacks tyckte att det var på sin plats att påminna om hur det ska vara.Papa D skrev:Ganska säker på att man får lägga samma spell flera ggr men inte samma shooting flera ggr... kommer inte ihåg vart jag läste de om de va i en FAQ eller hur de va, så Mephiston får lägga wings of sanguine igen om han failar både en och två ggr.
Men ja, om man anser att "two psychic powers" kan tolkas som "the same power twice" så är det bara att rocka loss.
(Monstrous Creatures "can fire two of their weapons". Får de skjuta samma vapen två gånger då?)