Grey Knights trolleri
Grey Knights trolleri
När en GK squad joinad av en karaktär använder hammerhand, kan karaktären också kasta hammerhand och vilken effekt får det i så fall? Får karaktären/squaden +2 S?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Grey Knights trolleri
Som det ser ut just nu: JA. Det finns inget som hindrar att man kasstar den flera gånger på samma enhet. Dock kommer det kanske en FAQ som säger annat.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Nja, jag tror inte det är tänkt att den ska kunna stacka med sig själv (då den andra strength-boost powern uttryckligen säger att den stackar), men det är inte speciellt tydligt.
Jag ser det som följande
En enhet trollar Hammerhand, den får nu fördelarna från Hammerhand. Om enheten trollar Hammerhand igen, så får den fortfarande fördelarna från Hammerhand, inte dubbla fördelarna från Hammerhand. Jag tycker det är logiskt (och vettigt), men jag förstår att det inte är varken tydligt eller självklart.
Förhoppningsvis kommer snart en GW-faw som visar hur det är tänkt.
Jag ser det som följande
En enhet trollar Hammerhand, den får nu fördelarna från Hammerhand. Om enheten trollar Hammerhand igen, så får den fortfarande fördelarna från Hammerhand, inte dubbla fördelarna från Hammerhand. Jag tycker det är logiskt (och vettigt), men jag förstår att det inte är varken tydligt eller självklart.
Alexander Merinen
Håller med. Bara för att man kan trolla samma kraft två gånger bör de per automatik inte stacka om det inte uttryckligen står så. Med tanke på att den andra kraften faktiskt säger att den stackar med Hammerhand känns det underförstått att HH inte kan kombineras med ytterligare en HH.Zurken skrev:Nja, jag tror inte det är tänkt att den ska kunna stacka med sig själv (då den andra strength-boost powern uttryckligen säger att den stackar), men det är inte speciellt tydligt.
Jag ser det som följande
Lite långdraget exempel, men t.ex. Eldrad och Ahriman lär ju inte få rerolla sina rerolls (finns iof en regel om just det, men principen är den samma)
Generellt så stackar väl bara saker med olika namn (om inget annat anges)?
Dvs en grupp som får Hammerhand när dom redan har det räknar det bara en gång, och likadant med effekter som "räknas som".
Får du t ex Feel no Pain två gånger så stackar väl inte dom?
Så jag är helt med på det Zurken säger.
Dvs en grupp som får Hammerhand när dom redan har det räknar det bara en gång, och likadant med effekter som "räknas som".
Får du t ex Feel no Pain två gånger så stackar väl inte dom?
Så jag är helt med på det Zurken säger.
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Re:
Var mer än fråga än ett påstående och kan faktiskt inte läsa mig till det någonstans nu när jag ser efter, varken för powers eller Universal Special Rules.Jocke Rapp skrev:Var står det att powers med samma namn inte stackar?
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."
Re:
Det står inte specificerat något annat än att man inte får använda mer än en shooting power per turn, men det känns märkligt om de skulle stacka. Om inte annat så i ditt exempel, fast med en extra libby; bör man verkligen kunna få +4d3 extra attacker på en och samma kille? Visst ska han bli bättre, men någonstans går det över en gräns till att bli löjligt.Jocke Rapp skrev:Jag håller inte med. Var står det att powers med samma namn inte stackar? Om man t.ex lägger might of heroes på en modell två ggr tycker jag det känns självklart att den får 2d3 extra attacker.
Vad händer om det är 2 GK librarians i en enhet? Ska de kunna kasta HHx3, HHx2, Quicksilver tillsammans med enhetens HH för att alla modeller ska få S10 med I10?
Re: Re:
Seregon skrev: Vad händer om det är 2 GK librarians i en enhet? Ska de kunna kasta HHx3, HHx2, Quicksilver tillsammans med enhetens HH för att alla modeller ska få S10 med I10?
Ännu ett bra argument till att de inte ska stacka (om än utan något vidare regelstöd).
Alexander Merinen