evr skrev:Står väl någonstans i grundreglerna att vehicles aldrig kan vara scoring, men var någon på BoLS som hävdade att en grey knight dreadnought kommer kunna vara scoring för att codex > grundregler. Vet inte vad man ska tro.
Blir Sternguard scoring om man tar Pedro Kantor?
Är Sternguards fordon?
An army’s scoring units are all the units that come from
its Troops allowance. The presence of other units may
deny an objective to the enemy, but only Troops can
control it
Är Sternguards troops?
*edit*
Här är det inte jag som försöker vara dryg med flit, det jag menar är att naturligtvist är ett fordon scoring om en specialregel i codexet specifikt gör det scoring.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Yautja skrev:Här är det inte jag som försöker vara dryg med flit, det jag menar är att naturligtvist är ett fordon scoring om en specialregel i codexet specifikt gör det scoring.
Fast vad händer när en troops unit är vehicle? Det står ju tydligt i grundreglerna att vehicles aldrig är scoring, men kringgår codex den regeln när vehicles är troops? Eller hur ska man tolka det hela? Vad säger swefaq-gänget?
Yautja skrev:Här är det inte jag som försöker vara dryg med flit, det jag menar är att naturligtvist är ett fordon scoring om en specialregel i codexet specifikt gör det scoring.
Fast vad händer när en troops unit är vehicle? Det står ju tydligt i grundreglerna att vehicles aldrig är scoring, men kringgår codex den regeln när vehicles är troops? Eller hur ska man tolka det hela? Vad säger swefaq-gänget?
Vi diskuterade det för länge sedan och kom fram till att Ravenwing speeders inte är scoring.
Vi diskuterade det för länge sedan och kom fram till att Ravenwing speeders inte är scoring.
Precis, med motivationen att det är en kvarleva från 4th edition (Är motivation jag fått höra hela tiden). Och det köper jag.
Men ni menar inte på fullaste allvar att när det kommer ett fordon som har specialregeln att fordonet är scoring att det inte är scoring?
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
evr skrev:Fast vad händer när en troops unit är vehicle? Det står ju tydligt i grundreglerna att vehicles aldrig är scoring, men kringgår codex den regeln när vehicles är troops? Eller hur ska man tolka det hela? Vad säger swefaq-gänget?
Precis, med motivationen att det är en kvarleva från 4th edition (Är motivation jag fått höra hela tiden). Och det köper jag.
Men ni menar inte på fullaste allvar att när det kommer ett fordon som har specialregeln att fordonet är scoring att det inte är scoring?
Vi har inte diskuterat eventuella framtida regler, utan enbart Ravenwing speeders. Men kommer det ett fordon i en ny codex som har en specialregel som gör det scoring så är det ju scoring.
Passar på att fråga i denna tråden istället för att starta en ny.
1: Köper dark angels sina Raven wing support squadrons-landspeeders eller köper de land speeder squadrons á la space marines/imperial armour?
2: Hur blir det med land speedern de köper till bikesen?
3: Får raven wings bikes turbo-boosta precis som alla andra i sin scout move trots att det står i codex "observera att man inte får turbo boosta i scout move" (vilket nog syftar på hur reglerna var när codexen skrevs)?
Mutt skrev:Passar på att fråga i denna tråden istället för att starta en ny.
1: Köper dark angels sina Raven wing support squadrons-landspeeders eller köper de land speeder squadrons á la space marines/imperial armour?
2: Hur blir det med land speedern de köper till bikesen?
3: Får raven wings bikes turbo-boosta precis som alla andra i sin scout move trots att det står i codex "observera att man inte får turbo boosta i scout move" (vilket nog syftar på hur reglerna var när codexen skrevs)?
1: Codex
2. Vad menar du? Om du undrar om de är scoring så är svaret: Nej.
GLinus skrev:2. Vad menar du? Om du undrar om de är scoring så är svaret: Nej.
Jag menade om man betyalade 100p för speedern som numera kostar 90p. Vilket dock inte gör något eftersom de har billigare speeders i sina speeder squads så det jämnar ut sig.