är det någon som vet hur mind war egentligen fungerar?
I codexen står det:
For each point the farseer wins by, the target loses one wound, with no armour saves allowed.
i eldar FAQ:en står det:
Does mind war allow cover saves? Yes
i army builder (inte för att det kan tas som ett regelverk men det adderar ändå till min förvirring) står det:
If a model suffers multiple wounds it may take an invulnerable save for each wound inflicted.
vad är det som gäller egentligen?
Mind war
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Mind war
Vad är det som är konstigt? Modellen tar X wounds med no armour save. Dock får man använda cover eller invosave mot den.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
hade det stått 'no saves' hade det gällt alla typer av saves, nu är det en specifik save så då går allt annat för sig utom just den typen.
- black templars @ time of ending -
DHettNeck skrev:Vad är det som är konstigt? Modellen tar X wounds med no armour save. Dock får man använda cover eller invosave mot den.
Det var väl i så fall jag som antog att vissa invosave räknades som armoursaves, plus att jag tyckte att det var skumt formulerat i armybuilder med "multiple wounds"...
word of the day.MITTZ skrev:... skumt formulerat i armybuilder...
anteckningar ftw!
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
anta alltid att armybuilder har fel på alla stats, poäng och regler, så kommer det underlätta i framtiden 
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Äh, vadå? Allt är fel i AB, per definition!L3go skrev:word of the day.MITTZ skrev:... skumt formulerat i armybuilder...![]()
anteckningar ftw!
En bild säger mer än 1000 kaniner
därav att anteckningar/notepad + huvudräkning = win.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!