Demonic Possession Hur?
Demonic Possession Hur?
Vetetusan om detta är rätt forum
Hur symboliserar ni det på fordon vad gör ni för konverteringar? twistade hull? demoner som sitter i hatches? tentacler som sticker ut här & var?
Har googlat för att söka inspiration och upptäckt att det fin hinkvis med Nurgle konverteringar men inga direkta konverteringar till dom andra gudarna! hur skulle ni ha gjort?
Posta gärna bilder om ni har!
Tack på förhand!
Hur symboliserar ni det på fordon vad gör ni för konverteringar? twistade hull? demoner som sitter i hatches? tentacler som sticker ut här & var?
Har googlat för att söka inspiration och upptäckt att det fin hinkvis med Nurgle konverteringar men inga direkta konverteringar till dom andra gudarna! hur skulle ni ha gjort?
Posta gärna bilder om ni har!
Tack på förhand!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Re: Demonic Possession Hur?
Till min IW-vindicator hade jag en servitor som satt i luckan med en massa vajrar som stack ut ur huvudet och slutade på olika ställen på fordonet.
Det enklaste sättet är att använda demoner eller possesed som crew, det gjorde jag på mina.
Jag är lite inne på den linjen .. enkelt & går att göra snyggt snabbtJacke skrev:Det enklaste sättet är att använda demoner eller possesed som crew, det gjorde jag på mina.
Currently Working On:
...
Currently Working On:
...
- speedfreek
Jag har sett snygga versioner med luckor som är igenspikade och kedjade för att "stänga in" demonen.
Vet inte hur det är nu, men förr så var ju demonen så pass inspikad att bilen slutade ha luckor och transportmöjligheter.
Vet inte hur det är nu, men förr så var ju demonen så pass inspikad att bilen slutade ha luckor och transportmöjligheter.
-
ErikJohannesson
Nuförtiden får man åka med i t.ex. en landraider även om den har Daemonic Possession.
Jag har gjort mina CSM fordon lite diffusa, funkar både med och utan possession (tycker jag). Landraider med tentakler som slingrar sig runt laserkanonerna, och Vindicator med demonansikten på sina luckor.
Jag har gjort mina CSM fordon lite diffusa, funkar både med och utan possession (tycker jag). Landraider med tentakler som slingrar sig runt laserkanonerna, och Vindicator med demonansikten på sina luckor.
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition
- magnusorkimedes
- Kontakt:
Jag röstar på både demoner och de brinnande Tzeench-symbolerna -MrCheeze skrev:Jag är lite inne på den linjen .. enkelt & går att göra snyggt snabbtJacke skrev:Det enklaste sättet är att använda demoner eller possesed som crew, det gjorde jag på mina.
OCH i Tzeenchfallet även ett blått ljus inuti fordonen.
Sätt bara smörgåspapper istället för de slits som finns överallt och stoppa i en enkel
blå, stark lysdiod.
/Magnus
Jag moddar dina figurer så de står ut från mängden
och bygger fantastisk terräng till dina tabletop wargames
Jag gör så din spelupplevelse blir så maxad det bara går.
"Do or do not, there iz no mukkin' about!"
http://www.utopiaztudioz.com
och bygger fantastisk terräng till dina tabletop wargames
Jag gör så din spelupplevelse blir så maxad det bara går.
"Do or do not, there iz no mukkin' about!"
http://www.utopiaztudioz.com
För Slaanesh är det bara att greenstuffa dit bröst överallt.
Jag har kedjor över luckorna och ett demonansikte på sidan av min ena vindicator. På den andra har jag demonansiktet från vehicle command sprue (apocalypse), det senare är inte så fint, men syns tydligt. Har även "bakluckan" (ett demonansikte) ifrån defilern som går att sätta i något godtyckligt hål, då jag oftast har besättning som titar ut på mina andra fordon och ansiktet är målat ganska kontrasterande är det ganska tydligt. (Har tvär inga bilder som fokuserar på ovan-nämda tillgängliga)
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Tack för alla tipsen 
Har en del idéer nu hur jag ska göra med mina Vindicators
Har en del idéer nu hur jag ska göra med mina Vindicators
Currently Working On:
...
Currently Working On:
...