Baser till Helions, Reaver jetbikes & talosar
Baser till Helions, Reaver jetbikes & talosar
Kan man använda 40mm baser till reaver jetbikes & helions med en flyg pinne på? Gillar inte flygbaserna..
Talosen hur vikigt är det man har en flyg pinne till dem? Har häldre mina Talosar stånde på backen.
Talosen hur vikigt är det man har en flyg pinne till dem? Har häldre mina Talosar stånde på backen.
Re: Baser till Helions, Reaver jetbikes & talosar
Jag vet inte om det är rätt, men jag basar mina jetbikes på 40mms baser.
Jo bikes är väll inte så farligt. Men helions är väll derimot lite mer tveksamt till tycker jag själv..
Jag tror 25mm baser passar bättre för helions, de flesta jump pack killar har det. Och talos vill nog ha lite större, de är ju ändå monster och alla andra monster har ju 60mm nu för tiden.
Det är nog också ganska viktigt att du har din Talos svävande (eller upphöjd på något vis), det är väldigt fördelaktigt att ha den på marken då du mycket enklare får cover saves då.
Det är nog också ganska viktigt att du har din Talos svävande (eller upphöjd på något vis), det är väldigt fördelaktigt att ha den på marken då du mycket enklare får cover saves då.
Alexander Merinen
- speedfreek
Hellions är mer än två småbaser breda.
Mina står på 40mm och mina bikes kommer ha bike-baser.
Mina står på 40mm och mina bikes kommer ha bike-baser.
okej, jag trodde de var mindre. Som tumregel kan man väl säga att det är OK om det ser vettigt ut.
Alexander Merinen
Ok så man kan ha helions och bikes på 40mm alltså? vad bra 
Jo Talosen ska vara 60mm det är inte någon fråga om det. Men som sakt för försöka lösa det så den sitter på en ½ golf pigg eller likande.
Jo Talosen ska vara 60mm det är inte någon fråga om det. Men som sakt för försöka lösa det så den sitter på en ½ golf pigg eller likande.
Nej.blom skrev:Ok så man kan ha helions och bikes på 40mm alltså? vad bra
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
- speedfreek
Jag sa hur jag skulle ha mina, inte vad som var ok.
Ok så helions ska vara på små plyg baser eller vanliga små runda baser alltså?