Chapter Banner Commission

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
evr

Chapter Banner Commission

Inlägg av evr »

Tjo. Jag är urusel på att måla (rent generellt, men speciellt free hand) men vill ha en tjusig chapter banner till min command squad, så jag tänkte höra mig för om det finns någon som kan tänka sig att ta på sig målningen mot en liten slant? Command Squad + motiv finns på bilden nedan. Motivet är inte hugget i sten, men något åt det hållet är vad jag är ute efter.

Någon som känner sig kapabel nog och manad att hjälpa till? :)

Bild

Användarvisningsbild
Röde

Re: Chapter Banner Commission

Inlägg av Röde »

Vill du ha hela enheten målad eller bara flaggan?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

paintner

Inlägg av paintner »

inte för att sabba för någon som vill tjäna lite pengar nu men tips/idé i frågan.
sett en kille som köpte tomt transfersheet som man kunde skriva ut på och lade i botten och sedan målade över.
själv har jag tänkt skriva ut outlining på tunt papper, fukta det lite och sedan klistra på bannern och måla färgerna på det.

dock bör du ha en laserskrivare då bläcket kan (beroende på tillverkare) lösas upp av vatten.
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
evr

Inlägg av evr »

paintner skrev:inte för att sabba för någon som vill tjäna lite pengar nu men tips/idé i frågan.
sett en kille som köpte tomt transfersheet som man kunde skriva ut på och lade i botten och sedan målade över.
själv har jag tänkt skriva ut outlining på tunt papper, fukta det lite och sedan klistra på bannern och måla färgerna på det.

dock bör du ha en laserskrivare då bläcket kan (beroende på tillverkare) lösas upp av vatten.
Har vart lite inne på den idén också, men min skrivare är paj och att köpa transferpapper, någon form av solver och få tag på en laserskrivare med färg som inte är vattenlöslig låter som mer besvär än jag pallar med. Dessutom har det sin charm när det är handmålat. :)

Användarvisningsbild
evr

Inlägg av evr »

Röde skrev:Vill du ha hela enheten målad eller bara flaggan?
Bara flaggan. Resten klarar jag av själv. Att måla efter konturer och färdiga detaljer funkar rätt okej, men att få till en snygg flagga klarar jag inte ens av med papper och penna. ;)

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Om du tycker att det är någorlunda roligt att måla rekommenderar jag att göra det själv, som övning om inget annat. Använd den lilla bilden som mall och gör lite stödlinjer med en mjuk blyertspenna så ska du se att det blir bra, fast du gör det själv :P
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Alternativet är lite bitzbashing med iconer & greenstuff så kommer du säkert uppnå önskat resultat :)

Ta flaggtoppen du har använt och fila ner ryggen!
Bild
limma fast på flaggan & green stuffa alternativa glipor som blir

ta en hög med små döskallar
BildBildBildBild
från flaggelant boxen i fantasy och dela på dom och limma fast på flaggan! baksidan av döskallen kan du använda på lite olika ställen med för att bygga pyramiden av döskallar

bara ett förslag finns en miljon med bitz till DA man kan använda för att göra schysta flaggor

så får du en texturerad flagga! :)
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
evr

Inlägg av evr »

MrCheeze skrev:Alternativet är lite bitzbashing med iconer & greenstuff så kommer du säkert uppnå önskat resultat :)
Problemet ligger väl lite i att flaggan inte är platt, medan alla detaljer på den skulle vara det, även om man fyller luckorna med greenstuff. :P
kelaino skrev:Om du tycker att det är någorlunda roligt att måla rekommenderar jag att göra det själv, som övning om inget annat. Använd den lilla bilden som mall och gör lite stödlinjer med en mjuk blyertspenna så ska du se att det blir bra, fast du gör det själv :P
Måla är mer ett nödvändigt ont än något jag är speciellt förtjust i. Skulle hellre se att man köpte grejerna på sprue, satte ihop dem, skickade in de till GW för målning och fick hem de snygga och färdigmålade. :D

Det är ju själva spelandet som är roligast. :)

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

evr skrev:
MrCheeze skrev:Alternativet är lite bitzbashing med iconer & greenstuff så kommer du säkert uppnå önskat resultat :)
Problemet ligger väl lite i att flaggan inte är platt, medan alla detaljer på den skulle vara det, även om man fyller luckorna med greenstuff. :P
Etched Brass symboler då?

Dark Angel Etched Brass

dom är platta & böjliga så du kan nå önskad effekt?
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
evr

Inlägg av evr »

MrCheeze skrev:Etched Brass symboler då?

Dark Angel Etched Brass

dom är platta & böjliga så du kan nå önskad effekt?
Ingen dum idé, det. Hade helt glömt bort att det fanns. Får bli reservplanen det. :)

Skriv svar