Stubborn

Regelfrågor och förslag på husregler
Ogge

Stubborn

Inlägg av Ogge »

Vad händer om en karaktär som inte är stubborn joinar enhet som är stubborn? Blir alla stubborn eller blir ingen det?

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Stubborn

Inlägg av Zurken »

Det står i reglerna för stubborn, har inte reglerna vid mig just nu men jag är 100% säker att det tydligt står hur det funkar där. Jag har för mig att alla får stubborn.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Om en Stubborn IC joinar en enhet blir hela enheten Stubborn, men åt andra hållet står inte ett ord tyvärr. Den har dock ingen stjärna, så den försvinner inte automatiskt åtminstone. Å andra sidan så säger ju SW-FAQn att Arjac (upgrade character) inte överför sin Stubborn till enheten han är med i, så det kanske räcker med att någon modell i enheten inte är Stubborn för att det inte ska räknas alls.

Ogge

Inlägg av Ogge »

Jag tycker inte heller det är riktigt klart, även om där med stjärnorna ger viss vägledning. Någon annan regelkunnig person som vet...?

Jacke

Inlägg av Jacke »

Vet inte om det stämmer, men jag har för mig att man i det fallet får välja att använda karaktärens Ld och inte vara Stubborn, eller enhetens Ld och vara stubborn.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Man får aldrig välja Ld, man använder alltid enhetens högsta. Jag skulle nog ge enheten stubborn även om en icke-stubborn IC joinar enheten ifall jag skulle stöta på problemet, men jag har tydligen inte något regelstöd där. Arjac faqen närmast säger emot det.
Alexander Merinen

Skriv svar