IC som lämnar enheter
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Re: IC som lämnar enheter
Ja, det är ju vad de flesta tycker är rätt sätt att spela.
Det enda jag är fundersam kring är hur man gör när man diffar, och framförallt vad som händer om man slår så lågt att man inte kommer loss från enheten.
Kan se ett flertal (kanske något teoretiska) situationer där det blir konstigt, och hittar ingen uppenbart bra lösning. Hur många tärningar slår man? Räknas enheten som att den har rört sig om ICn har slagit för diff men inte kommer loss? Hur långt får enheten flytta?
Kan se ett flertal (kanske något teoretiska) situationer där det blir konstigt, och hittar ingen uppenbart bra lösning. Hur många tärningar slår man? Räknas enheten som att den har rört sig om ICn har slagit för diff men inte kommer loss? Hur långt får enheten flytta?
- speedfreek
I de lägena får man väl bita i det sura äpplet och bjuda på att karaktären fick en extra tärning som slog en etta.
Och då har enheten som han inte lyckades lämna också gått och får inte gå längre än hans dåliga tärningsslag och han får inte gå längre än dem eftersom de fortfarande är en enhet.
Funkar väl?
Och då har enheten som han inte lyckades lämna också gått och får inte gå längre än hans dåliga tärningsslag och han får inte gå längre än dem eftersom de fortfarande är en enhet.
Funkar väl?
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Sjukt bra.Nefrums skrev:sve-faq diskuterar detta,
En möjlig lösning är att IC får lämna och joina hur när de vill utan att detta påverkan nån annan, men dock inte lämna och joina samma squad i samma movmentfas.
Skulle detta vara en bra lösning?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
- speedfreek
-
Michael Carl
Jag är av åsikten att en snabb karaktär är bunden till att röra sig långsamt om denne börjar rundan i en enhet.
Jo men det är lite för enkelt.Michael Carl skrev:Jag är av åsikten att en snabb karaktär är bunden till att röra sig långsamt om denne börjar rundan i en enhet.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...