Alla tummar upp!Mortarion skrev:Bra saker!
En fråga i god tid: Lokaler 2011?
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: En fråga i god tid: Lokaler 2011?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Fantastiskt!!! Skissar redan på listor. Om jag inte misstar mig så är väl det SM på också? Då måste jag ju ha en vass lista att försvara min andra plats med 
Subjektiv komp är klurigt, men jag tror jag har en rätt lurig lista ^^
Subjektiv komp är klurigt, men jag tror jag har en rätt lurig lista ^^
Alexander Merinen
- speedfreek
Jag ska också lura kompbedömare!
Heja variation i komp och därmed subjektiv komp!
(och fixa kaffe, så svårt är det inte att ha en kokare på plats)
Heja variation i komp och därmed subjektiv komp!
(och fixa kaffe, så svårt är det inte att ha en kokare på plats)
Om det är lokalen jag hoppas på kan det finnas konventsstandardkaffe inom visselavstånd ändå. Men till centrala priser... 
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Kommer ni orka med en förhandsbedömning av listor?
En bild säger mer än 1000 kaniner
Vi diskuterar det, men förmodligen inte. Det är sjukt mycket merarbete och gör förmodligen mer skada än nytta eftersom folk som inte får exakt samma komp på turneringen som i förhandsbedömningen blir förbannade. Och folk blir sura om bedömningen av deras lista dröjer. Folk blir sura när deras lista får "fel" förhandsbedömning. Och så vidare... Sist jag var med och förhandsbedömde spenderade jag i princip all min lediga tid i två veckor med det och fick mest skit för det. Så det är inte jättelockande.imp skrev:Kommer ni orka med en förhandsbedömning av listor?
Dessutom gör förhandsbedömningen att man inte kan vara anonym, eftersom vi måste jämföra förhandsbedömningen med den inskickade listan.
Fast oavsett om det blir en förhandsbedömning eller inte kommer vi att försöka fixa något sätt att bättre få reda på hur vi tänker. Det är dock inte klart vad ännu. Kanske att vi gör massa exempellistor eller någon allmän diskussion kring hur vi ser på olika listtyper och enskilda val. Har ni några förslag på hur man kan lösa det så är jag idel öra.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag tycker förhandsbedömning vore väldigt bra. Jag tror att det gör att man kan slippa mycket av problemen med att folk istället använder mallen som en felaktig förhandsbedömning. Det skulle mycket väl dessutom kunna göra skillnaden mellan att folk faktiskt väljer att komma på turneringen eller inte.
Och det är klart att man kan göra förhandsbedömningen anonym, bara använd samma metod som ni gör med de slutliga listorna. Det måste ju vara någon som vet vems lista som är vems, den personen borde kunna göra samma sak men för förhandsbedömningarna.
Och det är klart att man kan göra förhandsbedömningen anonym, bara använd samma metod som ni gör med de slutliga listorna. Det måste ju vara någon som vet vems lista som är vems, den personen borde kunna göra samma sak men för förhandsbedömningarna.
Ta en hel del listor från varje codex (fler från de mest populära), gärna listor från tidigare år/turneringar och publicera de med en komp på dem. Visa vilken komp de får i mallen och VARFÖR kompen ni sätter skiljer sig ifrån mallkompen, det borde få folk att förstå att mallen inte ger dem rätt komp.
Jag har för mig att Gothcon 09 (min första turnering) så hade ni en mängd exempel listor till, det hjälpte mig som nybörjare jättemycket då (eller så kollade jag komp på gamla listor på något forum, kom inte riktigt ihåg).
Jag har för mig att Gothcon 09 (min första turnering) så hade ni en mängd exempel listor till, det hjälpte mig som nybörjare jättemycket då (eller så kollade jag komp på gamla listor på något forum, kom inte riktigt ihåg).
Alexander Merinen
- speedfreek
Ska det vara förhandsbedömning så tycker jag detta är det allra olämpligaste ni kan göra.Zurken skrev:Visa vilken komp de får i mallen och VARFÖR kompen ni sätter skiljer sig ifrån mallkompen.
Alla ihopkopplingar av mall och er bedömning kommer ju bara bli förvirrande.
Skit helt i mallen istället.
när vi ändå diskuterar gnått-kånn och komp, har jag en relaterad fråga:
finns det redan nu tankar om hur kompen kommer tillämpas?
enbart läggas till på slutet? lottning inom "komp-grupper"? något annat påfund?
finns det redan nu tankar om hur kompen kommer tillämpas?
enbart läggas till på slutet? lottning inom "komp-grupper"? något annat påfund?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!