Kan man ur detta få fram hur Fearless funkar när hälften av gubbarna i en enhet har det och ingen är IC?Q. Can a Wolf Scout Pack with a Wolf Guard Pack Leader
assigned to it deploy as Infiltrators, make a move before
the game begins because of its Scouts special rule,
choose to outflank or use Behind Enemy Lines? (p86)
A. Yes, to all of the above, because the Wolf Guard Pack
Leader is not an Independent Character and therefore the
fact he does not have the Infiltrate or Scouts special rule
does not preclude the squad he has joined from using
those abilities.
Nya FAQ
- speedfreek
Re: Nya FAQ
Jag skulle säga att det inte funkar. Står ju tydligt i regelboken att bara IC "får" fearless av enheter.speedfreek skrev:Kan man ur detta få fram hur Fearless funkar när hälften av gubbarna i en enhet har det och ingen är IC?Q. Can a Wolf Scout Pack with a Wolf Guard Pack Leader
assigned to it deploy as Infiltrators, make a move before
the game begins because of its Scouts special rule,
choose to outflank or use Behind Enemy Lines? (p86)
A. Yes, to all of the above, because the Wolf Guard Pack
Leader is not an Independent Character and therefore the
fact he does not have the Infiltrate or Scouts special rule
does not preclude the squad he has joined from using
those abilities.
Har du något exempel på en sådan situation?
Låter ju som att hela enheten ska bli Fearless, om man vågar generalisera. Samma sak som Stealth, typ...speedfreek skrev:Kan man ur detta få fram hur Fearless funkar när hälften av gubbarna i en enhet har det och ingen är IC?
Swe-faq guppen diskuterade detta innan GW faqn kom. och kom fram till att en enhet var fearless så länge en icke ic modell i enheten var fearless, har jag för mig..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
borde inte fearless funka som DEs specialsaker? de som har det har det, de andra inte.
så till vida ingen specialregel (en IC med förmågan) ger den till alla i sin grupp/X" område.
så till vida ingen specialregel (en IC med förmågan) ger den till alla i sin grupp/X" område.
- black templars @ time of ending -
men det blir problem när vissa modeller i enhetn har fearless och andra inte, när ingen av dem är IC så täcks detta inte av reglerna.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
men de e ju bara att kolla på ex. Arjac i SW codex, han har stubborn och det gäller endast honom då han inte är en IC. Så har man Arjac+4WG till så är det endast om han blir ensam som han kan nyttja regeln stubborn. De 4 andra får ju inte det av att han har det.
Borde vara samma med fearless, förseten vilka är det i DE som är både fearless o inte???
Borde vara samma med fearless, förseten vilka är det i DE som är både fearless o inte???
alla enheter där vissa modeller ha PfP och andra inte.. beastmaster tex.
Skönt att GW är konsekventa...
Men Arjac och Stubborn är faktiskt ett riktigt bra exempel, känns som att Stubborn ligger närmare Fearless än vad Scouts gör.
Men Arjac och Stubborn är faktiskt ett riktigt bra exempel, känns som att Stubborn ligger närmare Fearless än vad Scouts gör.
om du menar det jag skrev så syftade jag på en diskussion tidigare alt. i en annan tråd där de nämner specialregler i blandad squad och där bara enheterna som har förmågan får förmån för den och inte hela squaden.Väktaren skrev:Borde vara samma med fearless, förseten vilka är det i DE som är både fearless o inte???
var inte fearless-specifikt utan allmänt specialregel =)
- black templars @ time of ending -