Om du hade läst hela mitt inlägg så skrev jag faktiskt att ett av problemen med tröskelkomp är att man "blir av med" en del codexar, bland annat Deamonhunters (iaf ett tag till, codex-creep ftw).egge skrev:Jag hänger inte alls med på detta argument. Hur blir det mer rättvisst i en tröskelkomp där daemonhunterspelaren inte kommer få några poäng? Det som tröskelkomp gör är att säga till hunterspelaren; "kom inte med din lista - vi tillåter inte att du spelar med vad du vill för vi vill inte att du skall ha en chans om du gör det." Inte på något sätt har komp 20 listan varit så bra att han kan säga "ha vad bra jag är! jag mosade daemonhunters för att jag är en bra spelare!". Jag är mer på att en 20-0 vinst till komp 20 listan är ungefär motsvarande 12-8 om vi tar till hänsyn hur hårda listorna faktiskt är.OM jag tar min ful(l)kittade SW-lista på komp säg 20, och möter en GK-lista med komp 100, så kan jag i en del turneringupplägg inte vinna med mer än (exempelvis) 11-9, för kompens inverkan på turneringen är sån. + massa saker jag håller med om
Det jag menar att det bli mer rättvist är:
Eftersom du har en tröskel, så kan du bygga listan utefter den tröskeln, sen så sluta kompens påverkan.
Om du inte har tröskel, så påverkar kompen turneringsresultatet, vilket KAN medföra att det finns matcher där du inte kan vinna med mer än 11-9 (även om du egentligen vann 20-0) för att kompens inverkan är sån att den högkompade listan får så pass mycket i kompbonus...