Immobiliserade fordon på flying bases

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Immobiliserade fordon på flying bases

Inlägg av speedfreek »

Fjantar man tillräckligt länge så kanske det skrivs in i SweFAQ att man måste "berätta" om baserna går att ta av eller ej, så som det nu krävs att man gör med kratrar...

Bronson

Inlägg av Bronson »

Om någon skulle ställa upp minst 3 vendettor/valkyrier mot mig och ha limmat baserna så skulle dom gått få hänga kvar. Så länge personen i fråga kan visa upp sina enorma väskor som krävs för att transportera detta :P. Men att frakta dem lös och sen limma på plats :evil:
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Nu är det iofs lätt att tolka frågan lite negativt. Men jag tycker det är vettigt att folk kollar vad andra känner över saker man själv ligger i en moralisk gråzon om.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Jag tror nog att jag aldrig har stött på detta problem på en turnering; alla skimmers jag mött har haft baser som går att ta bort men skulle någon faktiskt ha limmat fast sin skimmer på en bas skulle jag låta den stanna kvar där vid en immobilisering.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

ErikJohannesson

Inlägg av ErikJohannesson »

Valkyrior brukar man väl inte limma, men hursomhelst, det har ju både för och nackdelar att hamna i marknivå (ser mindre, syns mindre). Att medvetet limma dem på plats är dock vansinnigt.
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Räcker det inte att bara ha en modell under Valkyrian för att den inte ska behöva kraschlanda, man kan ju inte direkt lägga den på en annan modell. Annars tycker jag att det är fult att limma på plats bara för att få fördelarna, men om någon skulle ha dem riktigt fastlimmade så skulle det vara mer ok.
Alexander Merinen

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Bästa hade varit om man la ut GW´s krater under hullet och de under hamnar i diff, vilket borde gälla alla fordon.

I fallet som nämns borde figurerna under pushas 1” ifrån flygaren.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

om man inte kan sätta ner den på marken så hänger den knar. Dvs om basen är fastlimmad eller nån del av fordonet är över impasable.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

och med impassable så gäller det även modeller då antar jag.

Jag har faktiskt 4 speeders varav 2 är matgnetade av mig själv och de andra två begagnade och baserna fastlimmade. ORDENTLIGT också av den jäveln. Det tycker jag är ok. Jag vill inte bryta sönder två speeders pga detta.

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

Jag kan göra de å dig om du vill? :D

hihi

Skriv svar