Tzeentch kultist armé

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Simon Talltorp

Tzeentch kultist armé

Inlägg av Simon Talltorp »

Nu har mitt nya projekt precis kommit igång!

första gubben jag målat på lite över ett år, lite knackigt... En första provmålning är gjord, kom gärna med feedback på färgschemat.
Imperieörnarna skall tas bort på kommande modeller och ersättas av andra loggor eller liknande. En sak som inte kommer fram så bra på bilderna är att huden är lätt lila och har en grön ton runt ögonen.

Bild

Bild
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Yautja

Re: Tzeentch kultist armé

Inlägg av Yautja »

snaskens, orkar du hålla standarden på 150+ guardsmen?
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag tycker det ser stiligt ut. Möjligen om grunden i de lite ljusare partierna skulle vara grå och inte blå?

Tycker huden och ögonen ser mycket lovande ut! :mrgreen:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

Grymt! :D

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Du skulle också kunna måla det som att figurerna själva har målat över imperieemblemen. De har ju antagligen snott utrustningen trots allt.

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

det var en ganska skön färg kombo du tog.
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Gillar färgerna och håller med om att gubbarna själva kan repa bort eller måla över de äckliga örnarna...

Simon Talltorp

I min orginalplan så hade jag gult med i färgställningen men det funkade inte nått vidare, speciellt mot den bleksjuka hudfärgen så blev det alldeles för konstigt och färgglatt.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra squadmarkings, det blir väl antagligen bara siffror eller symboler på frihand på ena axelpadden, några idéer?

Veteranerna kommer jag nog att ge lite bits från horrors så att dom blir lite muterade, ännu tuffare killar och chefer får lite mer horrorbits och PBS som kommer att vara i stort sett horrors med lite robes på.

Bilarna har jag inte så mycket plan på ännu mer än att det kommer att bli en hel del tombkings-bits till dom för att pynta med.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Mutt

Inlägg av Mutt »

Squadmarkings för o-organiserade styrkor tycker jag att man kan strunta i att ha på själva gubben. Själv skriver jag helt enkelt nummer på baserna.

Simon Talltorp

det kan man ju tänka sig... iofs så känns tzeentch inte så oorganiserade som dom andra kulterna men dom är ju fortfarande chaos.

Skriv svar