limma/måla bomull?
limma/måla bomull?
är lite sugen på att fixa bomulls-markers för om (/när) mina bilar blir skadade. är det någon som har tips dels på följande:
1. hur man bäst limmar bomullstussar på plast (funkar super glue till exempel?)
2. hur man får bomullen att "stelna" (om det finns någon spray eller så?)
3. hur man målar bomull (bara vitt känns lite oinspirerat)
EDIT: nr 3 var mest en fråga om målningsteknik, om någon speciell sådan krävdes.
3. hur man målar bomull (bara vitt känns lite oinspirerat)
EDIT: nr 3 var mest en fråga om målningsteknik, om någon speciell sådan krävdes.
Senast redigerad av 1 L3go, redigerad totalt 9 gånger.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Re: limma/måla bomull?
L3go skrev:är lite sugen på att fixa bomulls-markers för om (/när) mina bilar blir skadade. är det någon som har tips dels på följande:
2. hur man målar bomull (bara vitt känns lite oinspirerat)
1. Borde funka med trälim.
2. Om du sprayar den så tror jag att den till viss del stelnar, annars kanske det funkar att dränka den i en blandning av trälim+vatten?
3. Du kan ju måla det lite som du vill, du kan ju alltid torrborsta lite olika nyanser av grått osv för att få en lite skuggad effekt.
Finns även spray-lim, kanske är bra till något?
Superlim + bomull utvecklar rätt mycket värme.
ajdå.. tack för "varningen".Bengt skrev:Superlim + bomull utvecklar rätt mycket värme.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Det finns färgad bomull att hitta på diverse hobbysajter. Har sett bomull som gått från rött till svart, osv. Passar riktigt bra till wrecked fordon. Tror google är din vän. 
jag tror att för att få det att stelna 'rätt OK' kan du använda superstrong hårspray ...
risken med limm av alla dess slag är att det blir kladd av det och ser ut som vitt snor istället =)
puffa upp det som du vill ha det och sen spraya skiten med hårspray =)
risken med limm av alla dess slag är att det blir kladd av det och ser ut som vitt snor istället =)
puffa upp det som du vill ha det och sen spraya skiten med hårspray =)
- black templars @ time of ending -
Du kan titta på mitt moln jag byggde, trälim fungerade utmärkt, jag sprayade först med gw spray sedan lite airbrush och då blir det stelt. Jag skulle säga att många tunna lager är bäst.
Färgad bomull finns i från battle front: http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=500 (flame of war grejer).
Jag skulle kunna tänka mig att tex. GF9 gör liknande saker.
Färgad bomull finns i från battle front: http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=500 (flame of war grejer).
Jag skulle kunna tänka mig att tex. GF9 gör liknande saker.
Rouge Trader
Det ska inte vara bomull, utan ull. Säljes på panduro.
Jag limmar det helst med favoritlimmet limpistol, men för fordonsdamage behöver man inte limma det alls, utan bara trycka in tussar på lämpliga ställen.
Jag limmar det helst med favoritlimmet limpistol, men för fordonsdamage behöver man inte limma det alls, utan bara trycka in tussar på lämpliga ställen.
om du skall få det att stelna så är utspätt trälim i en blomspruta din vän =)
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
twitter: xdanskx
Hur rengör du munstycket efteråt?xdanskx skrev:om du skall få det att stelna så är utspätt trälim i en blomspruta din vän =)
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...