Defcon 2011

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Mutt

Re: Defcon 2011

Inlägg av Mutt »

Kommer han som jag var skyldig en macka sedan urminnes tider? I så fall får han höra av sig till mig (för jag vet inte vem det är) så ska jag se till att betala av gamla skulder!

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

speedfreek skrev:Jag har varit på Pitchers, med öl och lite golftema osv... ... i Karlstad...
Där har jag också varit, där är det ju riktigt gott, mkt bättre Pitchers i Karlstad än i Linköping.

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

Jag kommer och ser fram emot min macka!

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

Idag smäller det! :D

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Det är givetvis helt förbjudet att ta med sig egen alkohol in på DefCon då hela området lyder under NHs serveringstillstånd. Den som ertappas kommer att kastas ut och vara bannlyst från DefCon på obestämd framtid.
Det känns ganska självklart att man inte får ta med sig egen dricka in på ett ställe som serverar dricka, så ni behöver inte skämmas för att ni förbjuder konkurrens och ni behöver inte låsas att det har nåt med tillståndet att göra.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Nefrums skrev: Det känns ganska självklart att man inte får ta med sig egen dricka in på ett ställe som serverar dricka, så ni behöver inte skämmas för att ni förbjuder konkurrens och ni behöver inte låsas att det har nåt med tillståndet att göra.
§9 6e kapitlet alkohollagen "På serveringsställe där serveringstillstånd gäller får inte någon dricka eller tillåtas dricka andra alkoholdrycker än sådana som har serverats i enlighet med med tillståndet."

För en gångs skull ganska klar text :)

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

cadelin skrev:
Nefrums skrev: Det känns ganska självklart att man inte får ta med sig egen dricka in på ett ställe som serverar dricka, så ni behöver inte skämmas för att ni förbjuder konkurrens och ni behöver inte låsas att det har nåt med tillståndet att göra.
§9 6e kapitlet alkohollagen "På serveringsställe där serveringstillstånd gäller får inte någon dricka eller tillåtas dricka andra alkoholdrycker än sådana som har serverats i enlighet med med tillståndet."

För en gångs skull ganska klar text :)
Yey, Sverige är bättre på att skriva regler än GW :D

Skriv svar