Mawloc

Regelfrågor och förslag på husregler
Doc Sniksnak

Mawloc

Inlägg av Doc Sniksnak »

Hittade denna fråga i någon tråd:

"Kanske står någonstans, men är Mawlocs fortfarande kompade som att de inte får deepa på enheter? (trots att gw faq tydligt säger att de får sikta mitt i en enhet)"

Enligt GW FAQ får de sikta i en enhet och man använder en markör och inte modellen för att visa var deep-striken hamnar.

Enligt SWEFAQ mishapar de om de hamnar på en enhet (eftersom den är impassable terrain) och terror from the deep om 1" utanför. Har SWEFAQ fel?

Kan man göra jämförelser med Necron Monolith?

Johannesson

Re: Mawloc

Inlägg av Johannesson »

Jag ställde frågan och fick ett svar senare i samma tråd.

Mawlocs är enligt det svaret speltestad både med och utan möjlighet att deepa på enheter, och det gjorde tydligen ingen större skillnad. Så kompen behövde inte ändras när GW gjorde sin faq.

SweFaq är heller inte uppdaterad på ett tag, så den har fel vad gäller Mawlocs. Kör som GW.

Kanske vore en idé att ha ett datum i början på SweFaq dokumentet som indikerar när den senast uppdaterades.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Swe-FAQ:n kommer att ändras på den punkten så fort den uppdateras. GW:s FAQ är det som gäller för Mawlocen.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Doc Sniksnak skrev:Kan man göra jämförelser med Necron Monolith?
Nej, den har inte "terror from the deep" :P
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar