Slänger ut en fråga som jag kom att tänka på.
En bikeenhet som boostat och i motståndaren runda blir routad av en tankshock eller skytte etc etc och gör en fallback move.
Räknas den enheten därefter fortfarande som att den boostat under resten av rundan eller nollställer fallbacken cover från turbobosten ?
Turbobooting som tvingas fallback, fortfarande cover ?
Turbobooting som tvingas fallback, fortfarande cover ?
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
- speedfreek
Re: Turbobooting som tvingas fallback, fortfarande cover ?
När den slår sitt moraltest efter att ha blivit beskjuten är skyttefasen redan slut och frågan irrellevant.
Det är däremot fortfarande aktuellt efter misslyckat Ld-test mot tank shock, fear of darkness, divine pronouncement, bladevanes, nightmare shroud och säkert en massa annat också.
Jag har ingen aning vad som händer...
Det är däremot fortfarande aktuellt efter misslyckat Ld-test mot tank shock, fear of darkness, divine pronouncement, bladevanes, nightmare shroud och säkert en massa annat också.
Jag har ingen aning vad som händer...
det står på turboboost:
...In the following enemy shooting phace the bike benifits from a cover save of 3+...
dvs har biksen turbobostat får de save, oavsett vad de har hittat på efter de turboboostat.
...In the following enemy shooting phace the bike benifits from a cover save of 3+...
dvs har biksen turbobostat får de save, oavsett vad de har hittat på efter de turboboostat.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Håller med Nefrums. Cover saven får man för något man gjorde rundan innan, så det som händer denna rundan påverkar inte om man får använda det eller ej.
Kan oxå bara hålla med. Enda vettiga regeltolkningen.