Svenska 40k Touren 2011
Moderatorer: DHettNeck, GoB40k
- speedfreek
Re: Svenska 40k Touren 2011
Egge, lillJocke och jag är bäst!
Eller så har vi åkt till Norrland oftare än många andra...
- speedfreek
(min understrykning)Yautja skrev: Så som jag fått förklarat för mig ger inte turneringar som du måste kvala in på detta sättet på rankingpoäng då de inte är öppna för alla.
Finns det någon sådan annan turnering man får vara med i genom att placera sig på en öppen turnering?
Det är ju öppet för alla, men krävs en motprestation, enligt mig jämförbart med en komptröskel eller ett målningskrav.
På samma sätt tycker jag att man kan ha en turnering där alla tvingas spela med samma arméista som ändå kan räknas till rankingen.
Alla kan inte vara med från början, men med en "liten" motprestation så kan man vara med och leka...
Vi tänkte hålla en minicup för alla som vunnit våra turneringar, men eftersom det bara finns en Cadelin så får vi vänta på mer kloningsteknologi 
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Ja jag håller med, men när jag frågade var det exakt en sådan här turnering (fast med alla i nån topplacering på alla LBK Tours under året blev inbjudna till en LBK All Star Tour turnering, precis som SverigeTouren) men att den turneringen i sådana fall inte skulle ge rankingpoäng. Det är alltså bara SverigeTouren som ger rankingpoäng på detta sättet och inga andra turneringar där man får vara med genom att placera sig i toppen på en öppen turnering.speedfreek skrev:Finns det någon sådan annan turnering man får vara med i genom att placera sig på en öppen turnering?
Det är ju öppet för alla, men krävs en motprestation, enligt mig jämförbart med en komptröskel eller ett målningskrav.
På samma sätt tycker jag att man kan ha en turnering där alla tvingas spela med samma arméista som ändå kan räknas till rankingen.
Alla kan inte vara med från början, men med en "liten" motprestation så kan man vara med och leka...
Om jag inte missuppfattade Jocke Rapp helt, under informationen står det bara "Turneringen måste vara öppen för alla, dvs inga klubbmästerskap eller liknande." detta kanske borde kunna förtydligas nu när det finns undantag?
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Yautja har rätt. Klubbmästerskap, inbjudningsturneringar och annat berättigar inte till rankingpoäng. Svenska 40k-tourens final är undantaget, då man rent tekniskt måste bli bjuden (kvala) för att vara med.
Sen om den som Jeppa säger borde ge mer rankingpoäng än en vanlig turnering är ännu inte bestämt, i nuläget räknas den som en vanlig turnering.
Kul att folk gillar idén!
Sen om den som Jeppa säger borde ge mer rankingpoäng än en vanlig turnering är ännu inte bestämt, i nuläget räknas den som en vanlig turnering.
Kul att folk gillar idén!
Hysh! Vi är bäst. Jag är givetvis tre gånger bättre än Jeppa. Det är antagligen ny information för både mig och Jeppa men statistik ljuger ju inte...speedfreek skrev:Egge, lillJocke och jag är bäst!
Och idén är galet, galet kul.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Som Jeppa är inne på, spelar det nog ingen roll om en 25 manna turnering är ranking givande eller inte, för de flesta på den turneringen kommer knappt tjäna "ranking" på att vinna den... å andra sidan ser inte jag något orättvist i att den är ranking givande, vore annorlunda om det fanns 6 turneringar per år, men de finns typ 30, så de räcker och blir över till alla.. om jag lyckas väl nog under nästa år med mina IG är jag LÄTT med!! Om jag inte kvalificerar så får ni gärna roffa åt er en handfull ranking poäng...
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
- speedfreek
Kan man växla in ett kryss eller två för att få bjuda med en kompis?
/dummeAsplund och jag...
/dummeAsplund och jag...
jag skall ha som mål att åka på fler än två av dessa turneringarna nästa år, (och inte komma med en "kokosnöt arme" till någon av dem) 
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Innebär detta att folk kommer bli ännu mer tävlingsinriktade på turneringar nu?Jocke Rapp skrev: Kul att folk gillar idén!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.