Gretchins och Runtherds
Gretchins och Runtherds
Tjena,
Hjälper en polare att kontrollera sin lista och blev fundersam på en sak eftersom min AB inte tillät att man fick köpa fler än 1 Runtherd per 10 Gretchins(min AB2, men hans AB3 tillät).
Han vill ha 11 Gretchins och 3 Runtherds, går det? Står must i boken på var 10:e Gretchin, men inget om man vill köpa fler än 1 på 10 och på sidan står det 10-30 Gretchins och 1-3 Runtherds.
Med tanke på hur bra Orkboken blev skriven tycker jag det är bäst att fråga här.
Tack på förhand
//Magnus
Hjälper en polare att kontrollera sin lista och blev fundersam på en sak eftersom min AB inte tillät att man fick köpa fler än 1 Runtherd per 10 Gretchins(min AB2, men hans AB3 tillät).
Han vill ha 11 Gretchins och 3 Runtherds, går det? Står must i boken på var 10:e Gretchin, men inget om man vill köpa fler än 1 på 10 och på sidan står det 10-30 Gretchins och 1-3 Runtherds.
Med tanke på hur bra Orkboken blev skriven tycker jag det är bäst att fråga här.
Tack på förhand
//Magnus
Re: Gretchins och Runtherds
snor tråden lite till en säkert ganska självklar fråga.
Då slavern har mob rule men inte grotz, hur funkar det?
Då slavern har mob rule men inte grotz, hur funkar det?
mobrule räknar väl bara orker. Så har alla jag mött spelat iaf.
Alexander Merinen
grots får köpa många runtherds om de vill.
slavers har mob rule, men det står tydligt upprepade gånger på mob rule att grotts inte räknas.
dvs en enhet med 3 runtherds och 30 grots kan använda mob rule för att få ld 3.
slavers har mob rule, men det står tydligt upprepade gånger på mob rule att grotts inte räknas.
dvs en enhet med 3 runtherds och 30 grots kan använda mob rule för att få ld 3.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Nej, för var tionde Grot så måste man köpa en Runtherd, det är inget val och går inte att köpa på något annat sätt. Så för att få tre Runtherds så måste man ha 30 Grots, har man bara 29 får (och måste) man bara ha två.Mag-El skrev:Han vill ha 11 Gretchins och 3 Runtherds, går det?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Jag toklar GWs text som att måste köpa 1 runtherd var 10e grot. Men att man får köra 3 runtherds om man vill oavsett antal grots.
Jämför med formuleringen för hur Ork boyz köper big shoota/rokkit launcha. Om man kan ha 10 grots och 3 runtherds så skulle man också kunna ha 10 boys med 3 big shootas. Ända skillnaden är att 30 grots måste ha 3 runtherds medan det är frivilligt för 30 boys att köpa extra vapen.
Precis, det enda sättet att köpa dem på är "For every ten Gretchin you must take one:", det finns inte angivet någon annanstans hur mycket man betalar för dem. Jag har ändrat mig.Katarsis skrev:Nej, för var tionde Grot så måste man köpa en Runtherd, det är inget val och går inte att köpa på något annat sätt. Så för att få tre Runtherds så måste man ha 30 Grots, har man bara 29 får (och måste) man bara ha två.Mag-El skrev:Han vill ha 11 Gretchins och 3 Runtherds, går det?
Håller med Katarsis, Bengt och HeadWar.
Enda sättet att köpa Runtherders är genom optionen som säger när man måste köpa dem. Det finns inget om att man får lägga till ytterligare.
Enda sättet att köpa Runtherders är genom optionen som säger när man måste köpa dem. Det finns inget om att man får lägga till ytterligare.
Enda skälet att jag var fundersam kring mobrulen var för att den är ganska meningslös på slavers överlag då dom aldrig är många i truppen..
Men det kanske mer är en standard ork-regel som tillskrivits dem bara för att.
Men det kanske mer är en standard ork-regel som tillskrivits dem bara för att.