IA på turneringar

Regelfrågor och förslag på husregler

Skall fordon från Imperial Armour tillåtas på turneringar?

1. Ja, IA skall tillåtas på turneringar (med några få undantag).
56
44%
2. Ja, men i väldigt begränsad omfattning.
14
11%
3. Nej, banna IA helt.
56
44%

Antal röster: 126

Silversixx

Re: IA på turneringar

Inlägg av Silversixx »

Asplund skrev:Jag vill härmed ansöka om medlemskap i SweFaq-gruppen.
Och jag avslutar ditt medlemskap i en förening nära dig...

Fast jag tror att det kanske kan vara vettigt att ha med nån som tycker lika mycket om allt.
Senast redigerad av 1 Silversixx, redigerad totalt 2 gånger.

Da bomma

Inlägg av Da bomma »

Jupp....Håller med. :)

//

Magnus

Bruce

Inlägg av Bruce »

Vilka är det som sitter i Swefaq och diskuterar vad som ska förbjudas och inte ?

Hur kom ens frågan upp på era möten att ni överhuvud taget vill förbjuda IA ?

Ni som sitter i Swefaq vad är era personliga åsikter i om IA ?

Är ni som sitter i Swefaq sådana som är riktigt sugna på rankningspoäng och vill göra spelet mer tävlingsinriktat ?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Bruce skrev:Vilka är det som sitter i Swefaq och diskuterar vad som ska förbjudas och inte ?

Är ni som sitter i Swefaq sådana som är riktigt sugna på rankningspoäng och vill göra spelet mer tävlingsinriktat ?
Dessa herrar anges i inledningen av FAQen:

Anders Erestam, Ylva
Daniel Tavast, RT
Johan Westlund, Ylva
Pär Hylander, TOK
Mattias Englund, RT
Andreas Cadelin, LBK
Jeppa Resmark, DMF

Och dessa gör mallen:

Mattias Englund,
Anders Erestam,
David Gustafsson,
Joakim Rapp,
Jeppa Resmark

I vilken utsträckning detta stämmer har jag ingen aning om.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Bruce skrev:Vilka är det som sitter i Swefaq och diskuterar vad som ska förbjudas och inte ?
det står i SWE-FAQ
Bruce skrev:Hur kom ens frågan upp på era möten att ni överhuvud taget vill förbjuda IA ?
skulle inte kalla en privat forum del för möten, men tror det var nån som tog upp det eftersom IA spottar ur sig mer och mer brutna saker nuförtiden.
Bruce skrev:Ni som sitter i Swefaq vad är era personliga åsikter i om IA ?
SWE-FAQ gruppen har samma åsikt som alla är i den här tråden.
Bruce skrev:Är ni som sitter i Swefaq sådana som är riktigt sugna på rankningspoäng och vill göra spelet mer tävlingsinriktat ?
SWE-FAQ gruppen är exakt lika sugna på rankningspoäng som alla är.

Och för de som inte förstår min sarkasm så: Att tro att alla i en grupp, som inte lyckats komma överens om det här utan att fråga alla andra och sen fortfarande inte lyckats komma överens, skulle ha samma åsikter är inte rätt...

Men min personliga åsikt börjar luta åt att huruvida IA skall tillåtas eller inte inte skall vara med i SWE-FAQn alls.
SWE-FAQ är till för att hitta på ett sätt att tolka GWs dåligt skrivna regler så att alla vet vad som gäller i förväg. Enda andledningen till att det finns med från börgan var att vi skrev in att de gamla armerna med codexar från 3rd ed och tidig 4th ed skulle få använda wargear regler från nya codexar och köpa saker ur IA update.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Medlemmarna i Swe-FAQ:n är representanter för de stora spelföreningarna och de som arrangerar de stora 40K-turneringarna i Sverige.

Anledningen till att vi tog upp frågan var att det hade diskuterats en del på olika forum och på turneringar. Många uttryckte att IA började bli mer och mer obalancerat och borde bannas, medan andra uttryckte att IA var kul och tillförde spelet massor. Eftersom det inte verkade finnas någon klar majoritet för någon av sidorna beslutade vi att det bästa var att gå ut och fråga spelarna vad de tyckte, eftersom det var en viktig fråga.

Våra personliga åsikter spelar inte så stor roll. Som Jeppa skrev har vi olika åsikter. Dock hade vi kommit fram till ett majoritetsbeslut långt tidigare om det bara hade varit våra åsikter som räknades (med ojämt antal medlemmar finns det alltid en majoritet om alla röstar). Det vi försöker göra är att komma fram till ett beslut som så många som möjligt av turneringsspelarna kommer att bli nöjda med.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Det bästa måste ju vara att lämna det till turneringsarrangören. Annars tror jag Faqen gör sig självt en otjänst.

SweFaqs-herrarna har ett snitt på 11.4 i rankingen, så visst intresse för tävlingsdelen i spelet får man nog säga finns. Vilket man såklart får ha, men det färgar samtidigt hur man ser på saker och ting.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Asplund skrev:Det bästa måste ju vara att lämna det till turneringsarrangören. Annars tror jag Faqen gör sig självt en otjänst.

SweFaqs-herrarna har ett snitt på 11.4 i rankingen, så visst intresse för tävlingsdelen i spelet får man nog säga finns. Vilket man såklart får ha, men det färgar samtidigt hur man ser på saker och ting.
Eller så säger det att dom är bra och kompetenta spelare. Vilket är sjukt viktigt om man ska skriva faqs/komp saker. Jag ser häldre att 7 kompetenta människor bestämmer än 70 noobs (syftar sbsolut inte på nån specifik).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Klart det finns intresse för tävlingsdelen hos oss som gör FAQen, annars skulle FAQen inte finnas. Om tävlingsmomentet inte spelade nån roll skulle vi ju inte behöva reglediskussioner. Jag spelar mest för att ha trevligt och kul, men jag spelar alltid för att vinna. Har mött ett fåtal personer som inte spelar för att vinna, det har varit riktigt tråkigt och de personerna har jag försökt undvika att spela mot igen.
En bild säger mer än 1000 kaniner

GLinus

Inlägg av GLinus »

L3go skrev: Åter till ämnet. Om vi är överens om denna alienering, är det väl rimligt att anta att "fluff-spelarna" känner föga inspiration att åka på turneringar, vilket går stick i stäv med vad du gör gällande jeppa.
Den där slutsatsen borde följas av ett stillsamt "Elementärt, min käre Dr. Watson." eftersom den är så synnerligen klarsynt.

Applåderar tillbaka!!
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Skriv svar