Vad händer med gubbarna i en transport som rammar?

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Vad händer med gubbarna i en transport som rammar?

Inlägg av HeadWar »

Mortarion skrev:Fast eftersom orktrukkar inte är skimmers är det rätt liten risk att de blir förstörda i sin egen runda.
Men nu får de ju faktiskt ramma.

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Mortarion skrev:
Silvertejp skrev:
Nefrums skrev:GW-faq bet SWE-faq to it...

Q: If a transport vehicle is destroyed in the same turn as it
moved flat out what happens to any embarked models? (p70)
A: They are removed as casualties.
Gäller detta även Orc trukkarna? Eller ska dom slå på Ramshackle tabellen som vanligt?
De slår på ramshackle-tabellen. Men eftersom alla resultat där innebär att de måste disembarka, vilket de inte får, så dör de efter att man har slagit.

Fast eftersom orktrukkar inte är skimmers är det rätt liten risk att de blir förstörda i sin egen runda.
Tänker mer på att det står "roll on the ramschackle table below and apply the result instead of the usual effects"

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

De dör fortfarande. Ramshackle säger fortfarande att trukksen blir destroyed/wrecked, även om det går lite annorlunda till än på den vanliga tabellen.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Johannesson skrev:De dör fortfarande. Ramshackle säger fortfarande att trukksen blir destroyed/wrecked, även om det går lite annorlunda till än på den vanliga tabellen.
Resultat 5-6 "The Ork passengers take no damage but must immediately disembark. The truck is then wrecked."

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Silvertejp skrev:
Johannesson skrev:De dör fortfarande. Ramshackle säger fortfarande att trukksen blir destroyed/wrecked, även om det går lite annorlunda till än på den vanliga tabellen.
Resultat 5-6 "The Ork passengers take no damage but must immediately disembark. The truck is then wrecked."
De måste fortfarande följa de vanliga disemberk-reglerna. Och kör de mer än 12" får de inte disembarka. Alltså dör de.

pixel

Inlägg av pixel »

theWatchman skrev:Prova att gasa upp ett valfritt Flygplan i maxfart o krasha rakt in i en skog o se hur många passagerare som överlever och är stridsberedda ;)
Prova att sitta i exploderande tank och se om man bara tar en relativt svag (s4) smäll :)

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

jag skulle inte kalla nåt som 50% dör av som en relativt svag smäll. (om man inte är en genmidifierad super soldat med världens största rustning då).

men det var bättre i 2nd ed. tär tålde en terminator betydligt mycket mindre om den hoppade in i en rhino.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Nefrums skrev:men det var bättre i 2nd ed. tär tålde en terminator betydligt mycket mindre om den hoppade in i en rhino.
Bäst var att sätta en karaktär på en motorcykel...

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Bäst var att åka full fart med fem terminators i en rhino och sen hoppa ut för att skjuta...

Skriv svar