Jo det förstås. Den kompen har jag hört talas om. Den gäller väl iofs, även "dryga" spelare längre ner på rankingen.Nefrums skrev:ha ha, det görs redan i alla turneringar med subjektiv komp, även om det kanske är omedvetet.Röde skrev:Jag föreslår att vi kompar spelarna som toppar rankingen istället.
IA på turneringar
Re: IA på turneringar
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Bara att hete "Roger" ger -25 i komp!
kmzz0r skrev:Bara att hete "Roger" ger -25 i komp!
...eller också bannas man helt.
Bra förslag, då slipper ju någon skriva upp någonstans att du kompar -25Röde skrev:kmzz0r skrev:Bara att hete "Roger" ger -25 i komp!
kmzz0r skrev:Bra förslag, då slipper ju någon skriva upp någonstans att du kompar -25Röde skrev:kmzz0r skrev:Bara att hete "Roger" ger -25 i komp!
Jamen röde vafan. För varje person på en turnering som dig som vill spela en ball chaos armé är det ^3 som går dit med multimelta räsorbax. Jag själv och vissa av de jag brukar åka på turneringar med ingår i den såkallade ostgruppen.
Jag tycker ett default nej är det självklara med möjligheten för turneringsarrangörerna själva att bestämma vad man vill tillåta och det är upp till arret kompa det man tillåter. Då tror jag de flesta hade blivit glada.
Jag tycker ett default nej är det självklara med möjligheten för turneringsarrangörerna själva att bestämma vad man vill tillåta och det är upp till arret kompa det man tillåter. Då tror jag de flesta hade blivit glada.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Finns ju helt klart ostigare saker än RzBacks med MM i Codexarna. Jag personligen tycker att det är roligt om folk vill spela med IA saker fast jag inte har någon blekaste aning vad det är innan. Blir man knäpp i huvudet och inte kan hantera situationen och skyller på att man hade nollkoll så tycker jag inte man förtjänar att vinna en turnering heller, man ska väll kunna anpassa sig och vara snabbtänkt med. Personligen kör jag bara OstBacks(ifrån IA) men ser inget problem isf att kompminus höjs(samma för allt folk tydligen är livrädda för). Är det okompat så är det inte IA sakerna jag börjar oroa mig för i första hand.
Mötte på BSK en Dark Eldar armé för andra gången någonsin och hade nollkoll på den. Min hjärna klara sig utmärkt och jag kunde fortsätta spelet. Så jag tror folk kan klara av att möta IA saker med.
Min BSK lista hade 4 MM-Backs, för 160 pts så är det -20 i komp(+ då fordonsminus). Det är rätt saftigt. Vill man öka det fine.
//Magnus
Mötte på BSK en Dark Eldar armé för andra gången någonsin och hade nollkoll på den. Min hjärna klara sig utmärkt och jag kunde fortsätta spelet. Så jag tror folk kan klara av att möta IA saker med.
Min BSK lista hade 4 MM-Backs, för 160 pts så är det -20 i komp(+ då fordonsminus). Det är rätt saftigt. Vill man öka det fine.
//Magnus
Kanske bör påpekas att många av de som inte vill ha IA på turneringar, inte röstar bort IA pga av att deMag-El skrev:Mötte på BSK en Dark Eldar armé för andra gången någonsin och hade nollkoll på den. Min hjärna klara sig utmärkt och jag kunde fortsätta spelet. Så jag tror folk kan klara av att möta IA saker med.
//Magnus
inte fixar att ha koll på reglerna. Snarare beror detta på att majoriteten av de enheter som IA ger
tillgång till förändrar symetrin i respektive codex. Enheter som en specifik codex INTE ska ha tillgång till
blir plötsligt tillgängliga.
Detta gör att spelmekaniken som gör en "ras" till vad den är förändras. Eller snarare likriktas med övriga "raser".
= mycket tråkigare spel.
Givetvis spelar man med allt man vill och kan när det är tillåtet.
Mork, the articulate ork!
Det har använts som ett argument tidigare i tråden, det var därför jag tog upp det.
Hur vet du det? Vad jag kan se är du den enda som har framfört den åsikten i den här tråden.Mork skrev:Kanske bör påpekas att många av de som inte vill ha IA på turneringar, inte röstar bort IA pga av att de
inte fixar att ha koll på reglerna. Snarare beror detta på att majoriteten av de enheter som IA ger
tillgång till förändrar symetrin i respektive codex. Enheter som en specifik codex INTE ska ha tillgång till
blir plötsligt tillgängliga.
Jag är väl iofs böjd att hålla med, åtminstone såtillvida att det är ett förhållandevis giltigt argument till att inte gilla IA, sedan om det är ett stort problem eller inte är väl mer av en bedömningsfråga.